W16’ya vedasını son modeliyle gerçekleştirmeye hazırlanan Bugatti cephesinde, pazarda oluşan SUV beklentilerine cevap geldi.
Elektrifikasyon dönüşümünün hakim olduğu otomotiv dünyasında, en köklü isimlerin bile radikal adımlarına ve planlarına şahit oluyoruz. Bu kapsamda tamamen yeni modeller karşımıza çıkarken, geleneksel rozetlere vedalar da birbirini izliyor. Pek çok üretici için ilklere sahne olan bu sürecin bir diğer tarafı da SUV modelleri üzerine şekilleniyor. Lamborghini, Bentley, Aston Martin ve Rolls-Royce gibi bulutların üzerinde seyreden markaların tarihlerinde ilk adımlarını getiren bu rekabete önümüzdeki günlerde Ferrari de dahil olacak. McLaren cephesinden de ılımlı mesajların verildiği SUV pazarına girişle ilgili gözlerin çevrildiği bir diğer isim de şüphesiz Bugatti. Geçtiğimiz günlerde tanıttığı Mistral modeliyle W16 motora vedasını da duyuran markanın bu segmente girişiyle ilgili soru işaretlerine CEO Mate Rimac’tan net bir cevap geldi.
Uzun süredir segmente gireceğine dair dedikoduların gündeme getirildiği Bugatti’nin böyle bir hazırlık içerisinde olmadığını belirten Mate Rimac, kısa vadede de böyle bir projeye sıcak bakılmadığını ifade etti. Almanya merkezli Autobmobilwoche‘ye açıklamalarda bulunan Rimac; “Kendi içimizde gerçekleştirdiğimiz önümüzdeki 10 yılı kapsayan bir plan var. Bir SUV modelinin bu planlama içerisinde olmadığını net bir şekilde söyleyebiliriz. Buna ek olarak tamamen elektrikli bir Bugatti otomobili de önümüzdeki 10 yıllık süreçte gerçekleşmeyecek.” ifadelerine yer verdi. Chiron’un yerine gelecek yeni modelde hibrit motor teknolojisine geçiş yapacak olan markanın, ilk aşamada bu tarafta bir standart oluşturma hedefi dikkat çekiyor. Bugatti’nin hibrit modelinde en az 50 kilometrelik elektrik menzil odağı da ön plana çıkarken, bu otomobili de 2024 ve sonrasında karşımızda göreceğiz.