Harman Kardon imzalı dijital tavan teknolojisi, CES 2018 kapsamında en çok ilgi gören projelerden birisi olmaya aday.
2017 içerisinde gerçekleştirilen gerek otomobil gerekse teknoloji tabanlı tüm fuarlarda “geleceğin otomobili” etiketi çok fazla servis edildi. Bu etiketle birlikte tanıtımı gerçekleştirilen otomobillerin ortak noktaları; sürücüsüz, elektrikli ve tamam dijital kokpit üzerine kuruluydu. Haberimizin teması gereği “dijital kokpit” kısmını biraz daha yakın merceğe aldığımızda, araçların artık arka bölümlerinde de sınırların zorlandığını gördük. Bu süreçte bir baktık ki dışarıyı seyrettiğimiz arka camlar dahi birer ekrana dönüşü vermiş. Lakin görünüşe göre bu durum şu aşamadaki seviyelerle pek de sınırlı kalmayacak. Harman Kardon tarafından CES 2018‘de gösterimi yapılan konsept projeyle birlikte günümüzde tamamen cam olduğu için gökyüzünü seyretme şansına eriştiğimiz tavanlar da birer dijital ekrana dönüşüyor.
Harman’ın MoodRoof adını verdiği bu teknolojinin çıkış noktasıysa kullanıcıyı stresten uzak tutmak üzerine kurulu. Meraklılarının da hatırlayabileceği üzere aslında bu tabire de çok yabancı değiliz. Halihazırda Mercedes S-Serisi gibi amiral modellerde de gördüğümüz bu temel teknoloji, sürücünün hayati fonksiyonlarını analiz ederek araç içi ambiyansı ona göre ayarlıyor. Evet, Harman’ın “dijital tavan araçlara gelmeli” felsefesi de bu fikrin devamı niteliğinde. Şirkete göre otomobil üreticileri kullanıcıları rahat ve dış dünyanın karmaşasından uzaklaştırmak için MoodRoof’u kullanabilir. OLED yapıda olan bu tavanda sakinleştirici müzikler eşliğinde balıkları izleyebiliyor veya bir ormanda gezinti yapabiliyorsunuz. Aslında sıkışık bir dur-kalk trafiğinde ufak bir orman gezintisi yapmak kulağa hiç de fena gelmiyor. Seri üretim ve kullanımıyla ilgili henüz net bir bilginin olmadığı bu teknolojinin ilk kim tarafından kullanılacağıysa merak konusu.