Mercedes-Benz yetkilisi Michael Schiebe’e göre bugüne kadar üretilen G-Class modellerinin yüzde 80’i halen yollarda yer alıyor.
Mercedes’in 500 bininci G-Class modelini 2023 yılında ürettiği, buradan hesapla şu an yollarda 400 binden fazla G-Serisi olduğu düşünülüyor. İkonik tasarımıyla zenginlerin göz bebeği olmaya devam eden efsane için kısa süre önce de tamamen elektrikli sürüm gelmişti. Elektrikli G-Class ya da garip karşılanan resmi adıyla Mercedes G580 with EQ technology, uzun testler ve gösterimler sonrasında karşımıza çıkarıldı. G-Class’ın ikonik tasarımını çizgisini elektriğin gücüyle birleştiren araç, teknik olarak bakarsak dört farklı elektrik motoru üzerine kuruluyor ve toplamda 580 beygir güç (Her bir motor 145 beygir gücünde) ile tam 1.165 Nm tork getiriyor. 0’dan 100 km/s hıza oldukça ağır olmasına rağmen 4,6 saniyede ulaşabilen araç, elektronik olarak 180 km/s hıza sınırlandırılmış durumda. Arazi odaklı bir model için elbette 180 km/s hızın bir sıkıntı çıkarması olası görünmüyor, her motorunu ayrı ayrı kontrol edebilen araç zorlu arazilerde çok rahat şekilde yol alabiliyor. Her bir motora iki vitesli şanzıman sistemleri yerleştiren Mercedes, modelin benzinli versiyonlardan daha derin sulara rahatlıkla girip çıkabildiğini açıklıyor. 116 kWh kapasitesinde bir batarya üzerine kurulan G580 with EQ technology için çok etkileyici olmayan 473 km’lik bir menzil verisi açıklanıyor. Şarj kablosuz arkadaki yedek lastik haznesinin içinde olan model, 200 kilowatt şarj desteğine sahip ve resmi veriye göre yüzde 10-80 arası uygun şartlar altında 32 dakikada tamamlanabiliyor.