Dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticilerinden birisi olan Çinli BYD, 2023’te 3 milyondan fazla elektrikli ve hibrit araç sattı.
2023’te Türkiye dahil birçok pazarda inanılmaz büyüyen Çinli marka BYD, yılı beklentilerin biraz altında kalınmış olsa da 4,16 milyar dolar net kâr ile kapattı. Sadece 2023’ün son çeyreğinde 1,20 milyar dolar net kâr elde eden firma, hemen her kalemde 2022’ye oranla devasa artışlar elde etmeyi başardı. 2023’te 1,6 milyon adet “tamamen elektrikli” otomobil satışı gerçekleştiren marka, bu konuda 1.8 milyonu gören büyük rakibi Tesla’ya oldukça yaklaştı. Marka bundan önce sadece 9.700 dolarlık elektrikli modeli BYD Seagull EV ile çok ses getirmişti. Bazı bölgelerde Dolphin Mini olarak da geçen araç, inanılmaz ucuz olmasıyla tüm sektörde aşırı büyük bir ses getirdi. Özellikle ABD’li otomobil üreticilerini etkilediği ve bir yerde korkuttuğu aktarılan araç, ucuz olduğu için kalitesiz bir seçenek de değil. Caresoft tarafından incelenen aracın beklentileri aşan bir kaliteye sahip olduğu, çok verimli bir tasarımla üretildiği için bu kadar ucuz olabildiği aktarıldı.
Sadece ABD değil Japon, Kore ve Avrupa’lı üreticilerin de çok dikkatini çeken BYD Seagull EV, ucuz olmasına rağmen firmaya para kazandırabiliyor (Bu da en önemli detaylardan) ve şirketin Blade batarya paketleriyle maksimumda 400 km civarında bir menzil getiriyor. Türkiye’de satılan 1.8 milyon TL’lik Atto 3’teki kokpitin daha basit bir versiyonu ile gelen ve bu konuda kesinlikle pişman etmez denilen araç, fiyat-performans konusunda her otomobil üreticisinin ulaşmak istediği bir seçenek ve şehir içi kullanımı özelinde satıldığı her pazarda rekorlar kıracak izlenimi oluşturuyor.