Türkiye’de de yer alan Çin merkezli otomobil devi BYD, paylaşılan resmi verilere göre kasım ayında bir satış rekoru daha kırdı.
BYD geride bıraktığımız kasım ayında toplam 504.003 araç satmayı başardı ve ay bazlı rekorunu bir kez daha tazeledi. Kasım ayında satılan araçların 198.065’inin BEV (elektrikli), 305.938’inin ise PHEV (hibrit) olduğu açıklandı. Kasım ayında 449 otobüs satışı gerçekleştiren BYD, bu yıl 3,6 milyon araç satmayı hedefliyordu. Şirket daha yıl bitmeden önce 3,7 milyon satış barajını geride bırakmayı başardı. Şirket dün de gündemdeydi. BYD, kendi ihtiyaçları doğrultusunda hazırlattığı “BYD Explorer No. 1” isimli gemisiyle bir süredir büyük sevkiyatlar gerçekleştiriyor. Tek seferde 7 bin farklı araç taşıyabilen bu gemiye ek olarak “Changzhou” adı verilen bir ihracat gemisi daha devreye alındı. Avrupa’ya daha fazla araç taşıyabilmek adına alınan CIMC Raffles üretimi gemi, 200 metre uzunluğunda ve tek seferde 7 bin farklı araç taşıyabiliyor. İsmi, BYD’nin 2022’nin başından bu yana araç ürettiği Çin’in Changzhou kentinden gelen gemi, şirketin Avrupa’daki etkisini daha da güçlendirecek.
BYD bu aralar Türkiye operasyonuyla çok ses getiriyor. Örneğin geçtiğimiz günlerde BYD Seal ve BYD Han için Türkiye fiyatları belli oldu. Aralık ayında bayilere geleceği aktarılan 2 milyon 440 bin TL’lik BYD Seal, 0’dan 100 km/s hıza 3,8 saniyede ulaşıyor ve 520 km WLTP karma sürüş menziline sahip bir elektrikli sedan. 3 milyon 200 bin TL’lik amiral gemisi BYD Han ise resmi verilere göre 0’dan 100 km/s hıza 3,9 saniyede ulaşıyor ve 521 km WLTP karma sürüş menzili sunuyor. Elektrikli sedan dört tekerden çekiş sunuyor.
Geçtiğimiz haftalarda düzenlenen etkinlikte Türkiye’de satılacak diğer araçların fiyatları açıklanmıştı. BYD Dolphin modeli Türkiye’de 1.280.000 TL, Atto 3 modeli 1.490.000 TL, Seal U EV modeli 1.790.000 TL, Seal U DM-i modeli ise 1.850.000 TL fiyatla satın alınabilecek. Şirket biliyorsunuz Türkiye’de bir fabrika açacak. Yapılan anlaşma çerçevesinde BYD’nin Türkiye’de yaklaşık 1 milyar dolar yatırımla, yıllık 150 bin araç kapasiteli elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil üretim tesisi ile sürdürülebilir mobilite teknolojilerine yönelik Ar-Ge merkezi kurması öngörülüyor. 2026 sonunda üretime başlaması hedeflenen Manisa merkezli tesiste 5 bin kişiye kadar doğrudan istihdam sağlanması planlanıyor.
Bu konuda şirket tarafından yapılan açıklamada, “Türkiye’nin gelişen teknoloji ekosistemi, güçlü tedarikçi tabanı, olağanüstü konumu ve nitelikli iş gücü gibi sahip olduğu eşsiz avantajlar sayesinde, BYD’nin bu yeni üretim tesisine yaptığı yatırım, markanın yerel üretim yeteneklerini daha da geliştirmekte ve lojistik verimliliği artıracaktır. Bölgede yeni enerji araçlarına yönelik artan talebi karşılayarak Avrupa’daki tüketicilere ulaşmayı hedefliyoruz” ifadeleri kullanılmıştı.