Dünyanın en büyük otomobil firmalarından biri olan BYD, katı hâl bataryalarını geniş çapta 2030’da kullanmaya başlayacak.
BYD’nin batarya işinden sorumlu CTO’su Sun Huajun, şirketin katı hâl bataryalarının deneme amaçlı kullanımına 2027’de başlamayı öngördüğünü açıkladı. Lityum iyon bataryalara kıyasla çok önemli avantajları bulunan katı hâl bataryalarını geniş çapta ancak 2030’da kullanmayı hedefleyen şirket, bu yeni nesil batarya teknolojisi için uzun süredir kapsamlı AR-GE çalışmaları yürütüyor. Şu anda çok yüksek üretim maliyetine sahip olan katı hâl bataryalarının, elektrikli otomobil dönüşümünde önemli bir kilometre taşı olması bekleniyor.
Bu konuda bundan önce Hyundai gündeme gelmişti. Güney Kore merkezli otomobil devi Hyundai, yaptığı büyük yatırımla elektrikli otomobil pazarının en önemli batarya sağlayıcılarından birisi olmayı hedefliyor. Şu anda tüm segmentleri kapsayacak şekilde lityum-demir-fosfat (LFP), nikel kobalt manganez (NCM) ve tamamen katı hal bataryalar geliştiren marka, yapılan açıklamaya göre mart ayında katı hal bataryaları için kurduğu pilot üretim hattını devreye alacak. Güney Kore’de açılacak araştırma tesisinde “Dream” adı verilen yeni nesil bataryaların geliştirme çalışmaları ve üretim testleri yapılacak. Bu bataryalar daha yüksek menzil, hızlı şarj ve yüksek enerji yoğunluğu sunacak. Pilot üretim adımları şimdiden atılıyor olmasına rağmen, Hyundai’nin yüksek güvenlikli katı hal bataryalarına sahip elektrikli araçlarını 2030’dan önce satışa sunması beklenmiyor.