BYD Türkiye bugün araç fiyatlarında ufak artışlar gerçekleştirdi. Çin merkezli devin araçları pahalı bulunmuştu.
1 Ocak itibarıyla BYD Dolphin modelinin Türkiye fiyatına 4 bin 500 TL, Atto 3 modelinin fiyatına 4.500 TL, Seal U EV modelinin fiyatına 7 bin TL, Seal U DM-i modelinin fiyatına 7.750 TL, Seal AWD‘nin fiyatına 13.250 TL, Han modelinin fiyatına ise 13.750 TL kadar zam yapıldı. Peki araçların ilk fiyatları tüketiciler arasında nasıl bulunmuştu? Hemen herkes fiyatların yüksek olduğunu düşünüyor. Açıklanan fiyatlar hakkında yapılan bir yorum şöyleydi: “Fiyatlama politikasıyla Türkiye otomotiv pazarı ve yerli üreticiler için risk olmaktan çıkmıştır. Teşviki kendi içlerine yapmışlar herhalde.” Başka birisi ise şunu söylemişti: “Arabayı sattım 1,5 aydır bu günü bekliyorum. Tamamen hayal kırıklığı oldu benim için. Bu fiyatlara alternatif çok. Hiç bir cazibesi yok.” Yapılan başka bir yorum ise şöyleydi: “Fiyatlarda hala bir miktar köpük var. 200-250k daha inmesi lazım piyasada rekabeti sağlaması ve diğer markaların fiyatlarında etki yaratabilmesi için.” Bir kişi ise şu yorumda bulunmuştu: “Türk otomobil piyasasında efsane yazacakken, masal yazan marka olmuştur. Almanya’da %17 ek ithalat vergisi ile 32 bin avroya satılan Dolphin modeli, Türkiye’de ek gümrük vergisinden (%10-40 arası) muaf aynı model araç 35 bin avroya satılıyor.”
Şirket biliyorsunuz Türkiye’de fabrika açacak. Yapılan anlaşma çerçevesinde BYD’nin Türkiye’de yaklaşık 1 milyar dolar yatırımla, yıllık 150 bin araç kapasiteli elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil üretim tesisi ile sürdürülebilir mobilite teknolojilerine yönelik Ar-Ge merkezi kurması öngörülüyor. 2026 sonunda üretime başlaması hedeflenen Manisa merkezli tesiste 5 bin kişiye kadar doğrudan istihdam sağlanması planlanıyor.
Bu konuda şirket tarafından yapılan açıklamada, “Türkiye’nin gelişen teknoloji ekosistemi, güçlü tedarikçi tabanı, olağanüstü konumu ve nitelikli iş gücü gibi sahip olduğu eşsiz avantajlar sayesinde, BYD’nin bu yeni üretim tesisine yaptığı yatırım, markanın yerel üretim yeteneklerini daha da geliştirmekte ve lojistik verimliliği artıracaktır. Bölgede yeni enerji araçlarına yönelik artan talebi karşılayarak Avrupa’daki tüketicilere ulaşmayı hedefliyoruz” ifadeleri kullanılmıştı.