BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, önemli açıklamalarda bulundu ve “Yüksek fiyat tartışmalarına katılmıyorum” dedi.
Emre Özpeynirci’nin programına katılan BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, şu önemli detayları aktardı:
-Tüm gümrük vergisi, ek vergi ve distribütörün kendine ait 20 servis açma zorunluluğundan muafız.
-Sosyal medyadaki tepkilerin aksine modellerimize çok yoğun ilgi var. Aralıkta 6.500 adetten fazla sattık, 2025’te 50 bin adede ulaşırız.
–Fiyat tartışmalarına katılmıyorum. Türkiye şartlarında kendi segmentlerinde en ulaşılabilir fiyatlarla araç satıyoruz.
-Çin fiyatları ile hatta bazı Avrupa ülkeleri ile karşılaştırma doğru değil.
-3. çeyrekte Sealion 7 modelimizi getireceğiz. Asıl sürpriz ise mart ayında 7 koltuklu 4 çeker elektrikli yeni Tang gelecek. Ürün gamımızın en üst SUV modeli olacak.
–Atto 2 ise bu yıla yetişmeyebilir. Öncelik bizde değil.
FLAŞ FLAŞ….
BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun'dan çok özel açıklamalar‼️
💢 Tüm gümrük vergisi, ek vergi ve distribütörün kendine ait 20 servis açma zorunluluğundan muafız.
💢Sosyal medyadaki tepkilerin aksine modellerimize çok yoğun ilgi var. Aralıkta 6.500 adetten… pic.twitter.com/knWXLIzNib
— Emre Özpeynirci (@eozpeynirci) January 24, 2025
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
BYD’den kısa süre önce üç yeni otomobil modeli geldi. Bunlardan biri BYD Han L ve aracın hem elektrikli hem de hibrit versiyonları bulunuyor. Aracın elektrikli sürümü kendi içinde ikiye ayrılıyor. Han L EV’nin tek motorlu versiyonu 500 kW (670 beygir) güç, dört çeker yani çift motorlu versiyonu ise 580 kW (777 beygir) ve 230 kW (308 beygir) gücündeki iki adet elektrik motoruyla toplam 810 kW (1.085 beygir) güç sunuyor. Çift motorlu versiyonuyla 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,7 saniyede çıkabilen aracın hibrit “DM-i” versiyonunda, 154 beygirlik 1.5 litre benzinli motor ve 200 kW (268 beygir) gücünde elektrik motoru bir araya getiriliyor.
Modelin “DM-p” versiyonunda ise ekstra olarak bir 200 kW gücünde elektrik motoruna daha yer veriliyor. Tang L ise bir “crossover” ve elektrikli Han L ile aynı motor altyapılarını paylaşıyor. 0’dan 100 km/s hıza 3,9 saniyede ulaşabildiği açıklanan Tang L’nin ve sedan model Han L’nin menzil verileri hakkında henüz resmi bir açıklama bulunmuyor. Araçların kokpit tasarımları da henüz gösterilmiyor.
Daha önce Türkiye’de satılan Dolphin ve Atto 3’ün arasına konumlandırılan BYD Atto 2 gelmişti. 45.1 kWh kapasitesindeki bataryasıyla 312 km menzil vadeden araç, gücünü öne konumlandırılan 174 beygirlik tek bir elektrik motorundan alıyor. 4,31 m uzunluğunda, 1,83 m genişliğinde ve 1,68 m yüksekliğinde olduğu açıklanan Atto 2, 400 litrelik bir bagaja sahip. Çift ekranlı bir konsolla hazırlanan model, merkeze 15,6 inç büyüklüğünde bir dokunmatik ekranı yerleştiriyor.