Bir süredir Türkiye’de de yer alan Çinli BYD firması YangWang tarafından hazırlanan ilk elektrikli sedan YangWang U7 oldu.
YangWang U7, şimdilik sadece dış tasarımı gözler önüne serilen iddialı bir elektrikli olarak karşımızda. Bugüne kadar daha çok SUV tarafında odaklanan markanın ilk elektrikli sedan modeli U7, etkileyici bir ön yüz ile yolda bulunuyor ve özellikle yola aktaracağı güç ile öne çıkıyor. U7 için henüz tüm detaylar verilmiş değil ancak modelin dört farklı motor üzerinden tam 1.000 beygir güç (1,020 PS / 750 kW) sunabileceği aktarılıyor. Yani performans konusunda kendi sınıfı için sınırları zorlayacak otomobil, markanın “e4 Platform” adı verilen platformu üzerine kuruluyor. Henüz menzil verisi paylaşılmayan ancak en üstte 1.000 km’ye yakın bir menzil sunması beklenen YangWang U7, lüks bir seçenek olarak kesinlikle ucuz bir elektrikli olmayacak. Henüz içini görmediğimiz otomobilin Çin merkezli fiyatı yaklaşık 140 bin dolar seviyesinde olacak.
Bundan önce ise süper otomobil kategorisindeki YangWang U9 çok dikkat çekmişti. Bu araç geçtiğimiz yıl içinde özellikle üzerine kurulduğu süspansiyon sistemiyle öne çıkmıştı. Şanghay Otomobil Fuarı kapsamında sayfanın en altındaki video ile görücüye çıkarılan araç, spesifik olarak Disus-X adı verilen bir süspansiyon sistemini merkeze alıyordu. BYD, bu sistemin Akıllı Sönümlemeli Gövde Kontrol Sistemi, Akıllı Hidrolik Gövde Kontrol Sistemi ve Akıllı Havalı Gövde Kontrol Sistemi’nden oluştuğunu belirtmişti.
Bu sistem sayesinde dört teker üzerinde zıplayabilen araç, bağımsız kontrol altyapısı sayesinde üç teker üzerinde de sorunsuz olarak (Disk kesinlikle yere sürtmüyor) yol alabiliyordu. Bu altyapı sadece bir “şov” ya da “yapmak için yaptık” amacı taşımıyor, BYD sistemin aynı zamanda gövde salınımını azaltma, devrilme riskini en aza indirme ve tam gaz hızlanma ile acil frenlemeye yardımcı olması için de kullanılabileceğini belirtiyor.
Kısa süre önce bir kez daha gündeme gelen YangWang U9, resmi veriler ile netlik kazandığı kadarıyla gerçekten güçlü bir elektrikli otomobil modeli konumunda bulunuyor. Çok iddialı bir tasarımı bulunan araç, daha önce söylenenden farklı olarak 1.100 beygir değil tam 1.305 beygir güç (960 kW) üreten dört farklı elektrik motoru üzerine kuruluyor. BYD’nin e4 platform üzerine kurulan 2.475 kg‘lık modeldeki her motor tek başına 240 kW güç sağlayabiliyor.
0’dan 100 km/s hıza sadece 2 saniyede çıkabildiği aktarılan model, FinDreams imzalı 100 kWh batarya paketini merkeze alıyor ve daha önce paylaşılan verilere göre tek şarjla 700 km gibi iyi bir menzil vadediyor. Çin pazarında oldukça pahalı bir seçenek olan araç, yüksek ihtimalle küresel pazarlara hiçbir zaman çıkarılmayacaktır.