Geride bıraktığımız 2019 yılını belli başlı rakamlarla değerlendiren Citroen Türkiye, 2020 ürün gamı ve beklentileriyle de iddiasını devam ettiriyor.
Mart 2019 itibariyle Groupe PSA Türkiye çatısı altında yepyeni bir ekiple faaliyete başlayan Citroën Türkiye, bu değişimin getirdiği pozitif etkileri satışlarına yansıttı. Özellikle C5 Aircross’un elde ettiği inanılmaz rakamlarla kısa sürede markasının en çok satılanlarından birisi olması sürecin en önemli hikayelerinden oldu. Türkiye pazarı da Fransız üretici için oldukça verimli oldu. 2019 sonunda 12.033 adet satış ile pazar payını yüzde 2,5’e çıkaran Citroen, markalar sıralamasında da iki basamak birden yükseldi. Marka aynı dönemde yüzde 16 daralan binek otomobil pazarında ise binek otomobil satışlarını yüzde 42 artırma başarısı gösterdi.
Mayıs ayında kombivan segmentinde yeni Berlingo’yu pazara sunan Citroën, Eylül ayında da markanın amiral gemisi Yeni C5 Aircross SUV modelini tüketicilerle buluşturdu. Yeni C5 Aircross SUV’un son dört aydaki satış rakamları ile segmentinde yüzde 6,5 pay elde ederek 6. sıraya yerleştiğini görüyoruz. Elde edilen bu sonuçların temelinde pazar dinamiklerine ve ihtiyaçlarına paralel uygulanan ticari politikaların, müşteri memnuniyetine verilen önemin ve güçlü ürün gamının önemli payı oldu.