reklamı kapat

POPÜLER

Volkswagen LOG Tasarım

Çalışanları uyarı grevine giden Volkswagen, tasarruf için yeni araç geliştirme süresini kısaltıyor

Bugün Almanya’daki çalışanları uyarı amaçlı bir greve giden Volkswagen, tasarruf için yeni araç geliştirme süresini kısaltıyor.

Bugün, Volkswagen’in elektrikli araç üreten fabrikası da dahil olmak üzere Almanya genelindeki dokuz fabrikasında çalışan binlerce işçi greve gitti. Bu grevin birkaç saat sürdüğü aktarılıyor ve atılan adım 24 saatlik daha uzun bir grev için uyarı niteliği taşıyor. Yaşanan maaş kesintilerini, işten çıkarmaları ve otomobil üreticisinin geleceğine yönelik olumsuz haberleri derinden hisseden çalışanlar, önümüzdeki dönem için seslerini duyurmaya çalışıyor. Şirket bugün başka bir haberle daha gündeme geldi. Teknik geliştirme süreçlerinin başındaki isim Kai Grünitz tarafından yapılan açıklamaya göre Volkswagen, maddi tasarruf elde etmek adına yeni otomobil geliştirme sürecini 4-5 yıldan 30-36 aya düşürüyor. Şirket yeni dönemde daha az prototip üretileceğini ve daha fazla dijital test gerçekleştirileceğini belirtiyor. Bu konuda, “Artık tüm geliştirme sürecini dijital bir prototip üzerinde yürütebiliyor, ürün geliştirme sürecini kısaltabiliyor ve detaylı testlerden ödün vermeden maliyetleri düşürebiliyoruz.” diyen Grünitz, gerçek testlerin azalmasının kaliteye hiçbir olumsuz etkide bulunmayacağını iddia ediyor.

Volkswagen, bundan önce Çin’deki bir fabrikasını ve iki test pistini satmasıyla gündeme gelmişti. Alman otomobil üreticisi, Çinli SAIC Motor Corporation ile ortak olarak işlettiği Çin’in Sincan bölgesindeki fabrikasını sattığını duyurdu. Şirket buna ek olarak Turpan ve Anting’de yer alan test pistlerini de elden çıkardı. Sincan bölgesindeki fabrika, bölgedeki Uygur halkına yönelik insan hakları ihlalleri nedeniyle ciddi eleştirilerin merkezinde kalıyordu.

Volkswagen, üçüncü çeyrekte faaliyet kârının yüzde 42 seviyesinde düştüğünü bildirdi. Şirketin faaliyet kârı 2,86 milyar euroya düşerken, üçüncü çeyrek satış gelirleri yıllık yüzde 0,5 düşüşle yaklaşık 78,5 milyar euroya geriledi. Volkswagen, araç satışlarının 2024’ün üçüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,3 düştüğünü de söyledi.

Bu sonuçların üstüne bir açıklama yapan şirket CEO’su Oliver Blume, kötü durumların arkasında onlarca yıldır süregelen yapısal sorunlar olduğunu belirtmişti. Aynı zamanda Porsche’nin CEO’su da olan Blume, dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisinin yeniden toparlanması için maliyetleri büyük ölçüde azaltması gerektiğini dile getirmişti. CEO daha sonraki açıklamasında ise yeniden toparlanmak adına fabrika kapatma ve işten çıkarmaların artık kaçınılmaz olduğunu söylemişti

Volkswagen haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu