KIA’nın tamamlama aşamasına geldiği entegrasyon sayesinde dizel motorların karbon salınım değerleri aşağı çekilirken, tutumluluk karakteri ve gücü yukarıya çıkacak.
Önümüzdeki iki yıl içerisinde önemli bir dönüşümün eşiğinde olan otomobil endüstrisinde, Hızlı ve Öfkeli 7‘nin sonun Paul Walker’ın vedasını akıllara getiren bir yol ayrımı da söz konusu. Halihazırdaki gelecek planlamalarını tamamen elektrik üzerine kuranlar ile benzinli hatta dizel motorların hala bir payı olduğunu düşünen üreticiler arasında yaşanacak olan bu ayrımda özellikle Uzak Doğu merkezli markalar ön planda. Aslında günümüzde bile elektrikli araçların en çok kullanıldığı coğrafyalardan birisi olan bu bölgedeki markaların ters mantıkla içten yanmalı ünitelerin iyileştirilebilmesi üzerine çalışma yapması biraz garip gelebilir. Nitekim bu konuda Mazda‘nın fazlasıyla ateşli bir savunucu olduğunu da benzinli motorların çevreyi kirletme konusunda bazı elektriklileri geride bırakabileceğin söylemesi hala aklımızda. Güney Kore merkezli KIA da dizel motorun karbon salınımı ve verimliliği konusunda çalışma yapanlar arasındaydı. Bugün yapılan duyuruyla birlikte kapalı kapılar ardından yapılan çalışmalar ardından, ortaya nasıl bir şey çıktığını artık görmeye başlıyoruz. Üstelik merak edilen bu yapı için çok da beklememiz gerekmeyecek.
Aslında KIA’nın geliştirmesini yürüttüğü bu entegrasyona, otomobil dünyasını düzenli takip edenler çok da yabancı olmayacak. Günümüzde Mercedes ve Audi başta olmak üzere pek çok üreticinin yer verdiği 48V’luk mild hibrit sistemi burada bir dizel motora ekosistemine dahil edilmiş durumda. Motorun krank miline koyulan bir başlangıç jeneratörü, akım dönüştürücü ve lityum-iyon bataryadan oluşan yapı emisyon değerlerinin yüzde 7‘ye kadar aşağı çekilmesinin yanında 13 beygirlik ek bir gücü de beraberinde getiriyor. Özel bir yazılımla kontrol edilecek olan yapı aktif bir start/stop olarak da nitelendirilebilir. KIA’dan yapılan açıklamaya göre geliştirilen bu sistemin ilk örneğini bu yıl içerisinde tanıtımı gerçekleştirilecek Sportage ile göreceğiz. Hemen ardından 2019 model Ceed de bu opsiyonla satışa sunulacak. Şimdilik genel bir teknik bilgi paylaşma konusunda çekinden olan KIA, önümüzdeki süreçte bizleri daha detaylı bir şekilde selamlayacak. KIA’nın geliştirdiği bu sistem hakkındaki düşüncelerinizi bize yorum olarak iletebilirsiniz.