Siz hiç hayaletleri gördünüz mü? Pek çok oyuncu her yıl yeni bir Call of Duty oyunu görmekten bunalmış durumda. Serinin kendisini fazlasıyla tekrar ettiğini ve yeni bir bakış açısına ihtiyaç duyduğunu düşünen bu kitlenin Ghosts’a bir şans vermesi gerekiyor. Belki de aradıkları yeni nefes buradadır Uzun süre 2. Dünya Savaşı temalı FPS oyunları ile içli dışlı olduktan sonra modern dönem temasına çok hızlı bir geçiş yaptık sanki. Ancak bütün oyuncular sanki bu geçişi bekliyormuşçasına öyle bir heyecan dalgası yarattı ki, bu kez de birbirinin aynısı modern zaman FPS oyunları ile dolup taşmaya başladı ortam. Modern Warfare serisinin özellikle son oyunla birlikte gerektiğinden fazla hırpalandığını düşünüyoruz. Tıkanmış bir türe getirdiği yeniliklerle dikkat çeken bu seri, üzerine düşen görevi fazlasıyla yerine getirdi. Call of Duty: Ghosts açıklandığındaysa insanların kafasında benzer bir oyunla karşılaşacakları düşüncesi vardı doğal olarak. Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki; pek çok açıdan Modern Warfare serisi ile benzerlikler gösteren Ghosts, kendi ayakları üzerinde duran yeni bir isim olduğunu ortaya koyabilmek adına da büyük çaba sarf ediyor. Call of Duty: Ghosts ► GİRİŞ ► AYNI TAS, FARKLI HAMAM ► GERÇEK DOST ► DETAYLAR ► PUANLAMA AYNI TAS, FARKLI HAMAM Öncelikle oyun Modern Warfare ile alakasız, tamamen farklı bir Call of Duty evreninde geçiyor. Daha da önemlisi, artık bıkkınlık vermiş olan Rusya/Orta Doğu Vs. Amerika ekseninden kurtuluyoruz bu oyunla birlikte. Bu kez savaş tamamen Amerika kıtasında, Kuzey ve Güney arasında hayat buluyor. Güney Amerika ülkeleri, Birleşmiş Milletler’e karşı birleşerek Federasyon’u oluşturuyor ve bu Federasyon’un tek amacı Kuzey Amerika’yı dize getirmek. Yeni bir; “Yaşasın Amerika, var mı bize yan bakan?” bakış açısıyla mı karşılaşacağız yoksa diye düşünürken daha hemen oyunun başında dizleri üzerine çökmüş, çaresiz durumda bir Amerika ile karşılaşıyoruz. Call of Duty oyunlarında görmeye alışık olmadığımız bu yapı, kesinlikle Ghosts’u muadillerinden farklı bir noktaya taşıyor. Amerika’nın modern süper silahı ODIN (Orbital Defense Initiative), Federasyon tarafından ele geçirilerek kendi sahibine doğrultuluyor ve gökten yağan ölümle birlikte oyunumuz başlıyor. İşte tam da bu noktada oyun en önemli kozunu ortaya koyuyor ve kardeşlik bağı gibi bir yapıya sırtını yaslıyor. Federasyon’un bu hamlesi sırasında aniden savaşın soğuk nefesiyle tanışan iki gencin, Logan ve Hesh’in hikayesini anlatıyor oyun bize. İlk saldırıdan 10 yıl sonrasında askeri birliğe katılan bu iki kardeşin yolu sonunda Ghosts ekibiyle kesişiyor. Oyuna da ismini veren bu ekip, korkunç derecede ölümcül ve en üst düzey görevleri yerine getiren türde bir yapıya sahip. Bir yandan Federasyon ile girilen savaştan ülkelerinin galip çıkması için çaba sarf ederken, bir yandan da Ghost olmanın ne demek olduğunu öğrenmeye çalışıyor Hesh ve Logan. Şurası bir gerçek ki, üzerinize yağan mermilerin arasında kardeşinizle birlikte yer almak diğer tüm Modern Warfare oyunlarının yaşatamadığı bir tecrübe sunuyor. Elbette ki bu atmosferi perçinleyen çok önemli bir yapı taşı daha var. Oyun açıklandığından bu yana en fazla dikkat çeken unsur olan köpeğimiz Riley de ekibimizin son halkasını oluşturuyor. Bütün bunları birleştirirsek ortaya şöyle bir sonuç çıkıyor; önceki oyunlardan farklı bir düşman yapısı, farklı bir anlatım dili, farklı bir operasyon timi ve işleyişi mevcut Ghosts’ta. Bu değişkenleri kullanırken ceplerinde sakladıkları başarılı oyun yapısı ve atmosferi de eklediklerinde ortaya son derece ilginç bir Call of Duty oyunu çıkmış oluyor. Gelelim bu değişkenlerin savaş ortamına nasıl katkı sağladıklarına. Ghosts olarak oynamak gerçekten farklı ve ilginç bir deneyim. Bitmek tükenmek bilmezcesine üzerimize yağan düşman askerlerini temizleyip, belirli bir hedefe ulaşmamız gereken yapıyı kırarak daha taktiksel bir işleyişe yönelmişler. Ghosts timi işlerini sessizce halleden, plan kuran ve hızlıca hedefi etkisiz hale getiren bir tim. Nasıl ki Modern Warfare 1’in Pripyat bölümünü hala özlemle anıyoruz, Ghosts’un lezzetini veren bölümlerin çoğunu işte bu tarzda görevler oluşturuyor. Birbirinden tamamen farklı coğrafyalarda geçen ve her biri kendine has atmosferlere sahip oyun alanları da eklendiğinde, Ghosts’un oluşturduğu oyun yapısının ne kadar doğru olduğunu bir kez daha görmüş oluyoruz. Call of Duty: Ghosts ► GİRİŞ ► AYNI TAS, FARKLI HAMAM ► GERÇEK DOST ► DETAYLAR ► PUANLAMA GERÇEK DOST Riley’i tek bir cümlede geçiştirmek olmaz. Devamlı olarak iki kardeşin yanında yer alan özel eğitim almış Riley, gerek saldırı gerekse istihbarat anlamında ustalaşmış durumda. Sıkıştığınız noktada düşmanları temizlemek için kullanabileceğiniz gibi, girilmesi zor yerlere sızdırarak bölge hakkında bilgi sahibi de olabiliyorsunuz. Oynanışa kattığı artılar bir yana, duygusal atmosferi güçlendiren de bir yanı var Riley’nin. Bu muhteşem köpekle ilgili şikayet edebileceğimiz tek konu ise fazla muhteşem olması. Öyle ki, karşıda kim olursa olsun bir şey olmuyor Riley’e, tek parça olarak geri dönüyor. Bu kadar dokunulmaz olmasaydı, onu düşman hattına yollarken belki iki kez düşünür ve kararsızlıklar yaşayabilirdik. Ancak bu haliyle oynanışı da fazlasıyla kolaylaştıran bir yapısı var. Önemli mi peki? Kesinlikle hayır. Çünkü Riley ile beraber atmosferi destekleyen o kadar çok yan unsur var ki gözünüze batmıyor bile bu durum. Gemi batıkları arasına dalış yapmak, uzayda düşmanla çatışmak, tankları kumanda etmek ve köpekbalıklarından kaçmaya çalışmak derken bir saniye olsun sıkılmadan oyunun sonuna tek nefeste geleceğinizden emin olabilirsiniz. Tek nefeste deyince hemen panik yapmayın, 7-8 saatlik bir oynanış süresi var oyunun. ÇOK DAHA BÜYÜK Tabii Call of Duty gibi bir oyundan bahsederken multiplayer özelliklerine değinmeden olmaz. Özellikle Battlefield serisi ile verdikleri mücadele göz önüne alındığında multiplayer’ın önemi daha fazla gün yüzüne çıkıyor. Bu sene Call of Duty’nin çevrim içi kısmında gördüğümüz en büyük değişiklik haritaların öncesine göre daha büyük ve takım mücadelelerine daha elverişli hale getirilmesi oldu. Son birkaç senedir Battlefield’ın gerisinde kaldıkları göz önüne alındığında bu kararın kaçınılmaz olduğunu daha net anlıyoruz. Eğer planlı hareket etmekten, arkadaşlarınızda ortak kararlar almaktan keyif alan bir oyuncu tipiyseniz bu sene Call of Duty’yi daha çok seveceksiniz. Ancak “yalnız kurt” oyuncular için aynı şeyi söylemek pek mümkün değil. Haritaların büyümesiyle birlikte tek başına hareket etmenin eskisi kadar keyif vermediğini siz de fark edeceksiniz. Extinction modu ise Black Ops serisinde yer alan zombi modunu sevenleri oldukça mutlu edecektir. Dört kişi co-op olarak oynanabilen bu mod, zombili halinden biraz daha zor çünkü bu kez rakibimiz uzaylılar. Daha hızlı ve beklenmedik hamleleri bulunan uzaylılara karşı hazırlanan bu bölüm kesinlikle çok eğlenceli olmuş. ELVEDA DERKEN Yıllardır aynı grafik motorunu kullanan Call of Duty, Ghosts için yapabileceği tüm geliştirmeleri gerçekleştirmiş. Özellikle yeni nesil konsollarda ve PC’de oyun muazzam görünüyor. Yerinde kullanılan ışıklandırmalar göz okşayıcı nitelikte. Bu neslin son Call of Duty oyunu olma özelliğini taşıyan Ghosts, serinin atacağı yeni adımlara güzel bir örnek niteliğinde. Kapanışı bu denli başarılı yaptığı için Infinity Ward’u kutlamak gerekli. Call of Duty: Ghosts ► GİRİŞ ► AYNI TAS, FARKLI HAMAM ► GERÇEK DOST ► DETAYLAR ► PUANLAMA Sadece kardeşiniz değil, köpeğiniz Riley ile aranızda kurduğunuz bağ da oyunda önemli bir yer taşıyor. Oyunun su altında geçen bölümleri oldukça dikkat çekici. Köpekbalıklarına özellikle dikkat! Multiplayer haritalarında yer alan bazı yapılar yıkılabiliyor. Battlefield ile kapışılan bir nokta daha. Bugüne kadar Call of Duty oyunlarında her yerde savaşmıştık ancak uzay bize de sürpriz oldu. Call of Duty: Ghosts ► GİRİŞ ► AYNI TAS, FARKLI HAMAM ► GERÇEK DOST ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -8PUAN- GRAFİK -8PUAN- EĞLENCE -9PUAN- SES – MÜZİK -8PUAN- 8,3 YAPIMCI - DAĞITICI • INFINITY WARD • ACTIVISION PLATFORM • PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, WiiU Call of Duty: Ghosts ► GİRİŞ ► AYNI TAS, FARKLI HAMAM ► GERÇEK DOST ► DETAYLAR ► PUANLAMA