Can Yoleri tespit etti: BMW tarafından kullanılan sunucuda önemli güvenlik sorunu

15 Şubat 2024 12:27

SOCRadar şirketine çalışan güvenlik araştırmacısı Can Yoleri, BMW tarafından kullanılan sunucuda önemli bir güvenlik sorunu tespit etmiş.

TechCrunch’ın öğrendiğine göre otomotiv devi BMW tarafından kullanılan bir bulut depolama sunucusu, özel işlem anahtarları ve şirket içinde kullanılan veriler de dahil olmak üzere hassas şirket bilgilerini açığa çıkaran bir güvenlik sorununa (Yanlış yapılandırılma yapılmış) sahipmiş. Siteye yaptığı açıklamada bahsi geçen durumu rutin internet taramaları sırasında keşfettiğini söyleyen Yoleri, Microsoft Azure merkezli sunucunun normalde kapalı olması gerekirken yanlışlıkla herkese açık hale getirildiğini söylüyor. Sunucunun ne zamandır herkese açık olduğu henüz bilinmiyor, BMW sözcüsü yaptığı açıklamada bu durumdan dolayı herhangi bir müşteri ya da çalışan verisinin risk altında olmadığını söylüyor. Şirket sözcüsü, bu sorunu 2024’ün başında çözdüklerini ve durumu ortaklarıyla birlikte izlemeye devam ettiklerini de aktarıyor.

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan BMW, manuel vitesin gelecekte olmayacağı sık sık dile getirenlerden. Evet, firma en son bu konuda gündeme gelmişti. BMW yönetim kurulu üyesi Frank Weber geçtiğimiz günlerde yaptığı, “Manuel M serisi araçlar çok eğlenceliler ancak dürüst olmak gerekirse hacimleri gittikçe küçülüyor. Bu yüzden artık manuel vitesli M’ler geliştirmek çok mantıklı değil. Eğer manuel bir M sahibi olmak istiyorsanız, vakit geçirmeden satın almalısınız.” açıklaması ile ses getirdi.

BMW, geçtiğimiz aylarda da “M” serisinde “DCT” macerasına son noktayı koyduklarını söylemişti. Şirket “M” serisi yani yüksek performanslı otomobil serisinin altında çok sayıda heyecan verici aracın satışını gerçekleştiriyor. Firma bu araçların hiçbirinde DCT (Çift Kavramalı) şanzıman kullanmıyor, kısa süre önce net olarak dile getirildiği üzere gelecekte de kullanmayı düşünmüyor.

BMW M’in geliştirme müdürü Dirk Hacker Top Gear’a verdiği demeçte, “BMW’nin M serisinde artık çift kavrama diye bir şey yok. Artık manuel veya otomatik, gelecekte de otomatik elektrikli.” gibi dikkat çeken bir açıklamada bulunmuştu. Dirk Hacker, yeni otomatik şanzımanların yüksek süratlerde DCT’den daha hızlı olduğunu belirtmiş ve düşük hızlarda elde edilen pürüzsüz sürüş üzerinden DCT’leri geride bırakmak istediklerini söylemişti.

BMW haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş