Geçtiğimiz gün yeni bir fragman ve posterle bizlerle buluşan Captain Marvel, Disney’in dijital yolculuğundaki ilk adım olacak.
8 Mart’ta vizyona girecek olan Captain Marvel, Marvel Sinematik Evreni’nin ilk kadın başrollü filmi olarak öne çıksa da, filmin Disney için önemli bir başka anlamı daha bulunuyor. Firma bu yıl içinde çevrim içi yayın hizmeti Disney+’ı başta Amerika olmak üzere yavaş yavaş izleyicilerle buluşturacak. Platformun çekiciliğini artırmak içinse “özel içeriklere” ağırlık verileceği biliniyor. 5 Şubat’ta gerçekleştirilen toplantıda Disney CEO’su Bob Iger, yatırımcılara bunun için yıllık 140 milyon dolarlık lisans getirisinden vazgeçtiklerini kaydederken, Disney+’ın ilk özel içeriğinin de Avengers Endgame değil Captain Marvel olacağını resmi olarak açıkladı. Captain Marvel, lisansı Disney’den dışarı çıkarılmayan ilk özel içerik oluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Lisans savaşlarında yeni perde
Firma 2017’de filmlerinin lisanslarını artık Netflix’e vermeyeceğini halihazırda açıklamıştı. Bunu izleyen süreçte kendi platformlarının daha fazla kullanıcıya ulaşabilmesi için özel içeriklere ağırlık verecekleri biliniyor. Netflix‘in halihazırda 139 milyon abonesi bulunuyor. Bu yıl sonunda yayınlanması beklenen Disney+’ın rekabete neler katacağı merak konusu. Netflix CEO’su geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamada asıl rakiplerinin Disney+ ya da Amazon Prime Video gibi servisler olmadığını, asıl rakibin Fortnite gibi oyunlar olduğunu söylemişti. Açıklamanın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.
11 Nisan’da yatırımcılarına aralarında The Mandalorian’ın da bulunduğu ilk orijinal içeriklerini sergileyecek olan Disney’in yayın servisinin Netflix’ten daha uygun bir fiyatla çıkacağı da açıklananlar arasındaydı. Netflix halihazırda Amerika‘da en temel servisini 10 dolardan erişime sunuyor. Türkiye‘de ise bu fiyat 15,99 TL yani 3,07 dolara kadar iniyor.
İlgili video
Filmin Super Bowl’da yayınlanan yeni fragmanı