ÇOK DAHA ÖZGÜR
Oyun hakkında yapılan eleştirilerin büyük çoğunluğunun ilk oyuna çok fazla benzemesi yönünde olduğunu görüyoruz. Bazı dinamiklerin değiştirilmeden kullanıldığı bir gerçek ancak çok temel noktalarda yapılan değişiklikleri de görmezden gelmek mümkün değil açıkçası. En basitinden oyun artık doğrusal değil, dilediğimiz gibi dolaşabildiğimiz bir açık dünya yapısı sunuyor. Bu derece önemli bir değişiklik yapılmışken “ilk oyunun aynısı” şeklinde eleştiriler getirmek haksızlıkmış gibi geliyor.
Hatırlayacağınız gibi ilk oyunda gidebileceğimiz tek bir yol bulunuyordu ve karşımıza çıkan her türlü düşman ve engeli yok ederek ilerleme mantığı üzerine kurulmuş bir oyun yapısı vardı. Şimdi ise gideceğimiz noktaya ulaşabileceğimiz farklı yol ve seçenekler bizleri bekliyor. Üstelik bu çeşitlilik sadece gideceğimiz yol özgürlüğü hakkında değil, keşif hissiyatı doğurması sebebiyle de önem arz ediyor. Castlevania’nın sahip olduğu gotik atmosferin içerisinde gezebilmek oldukça keyifli olsa da, oyunun geçtiği zaman dilimi ikilemi buna biraz balta vuruyor. Yapısı gereği hem günümüzde hem de geçmişte geçen oyun, günümüzde geçen bölümlerde o atmosferi pek yansıtamıyor. Dracula olarak elinde makineli tüfek bulunan düşmanlara karşı savaşmak biraz tutarsız açıkçası.
KİMDEN KORKUYORSUN?
Oyuna yeni eklenen gizlilik bölümleri de olumsuz eleştirilerden payına düşeni alıyor. Nasıl olduğunu anlamadığımız bir şekilde Dracula’nın çekindiği ve birebir dövüşten kaçınma yolunu seçtiği düşmanlar bulunuyor oyunda ve bu kısımlarda gizlice ilerlememiz isteniyor. Hem mantık düzleminde hem de oynanış mekaniğinde kusurlu olan bu bölümler oyuncuyu pek mutlu edemiyor. Oysaki tıpkı Assassin’s Creed II’de yer alan platform temalı özel alanları keşif mantığında bölümler eklenseydi ve sadece isteyen gidip buralarda zaman harcasaydı çok daha mantıklı bir hamle olurdu.
Bu haliyle oyunun hızını kesmekten ve oyuncuyu zorlamaktan başka bir işe yaramıyorlar ne yazık ki. Ancak oyuna eklenen her yeniliği kötülemeyelim. En basitinden yeni kamera sistemi son derece işlevsel bir şekilde görevini yerine getiriyor. İlk oyunda yer alan sabit kameranın aksine bu kez dilediğimiz gibi hareket eden bir kamera sistemi bulunuyor ki özellikle savaş ve platform bölümlerinde oldukça işimize yaradığını söyleyebiliriz. Demek ki neymiş? Lords of Shadow 2 ilk oyunun aynısı değilmiş ve sadece yanlış attığı bazı ufak adımları bulunmaktaymış.
KİMSEYE KULAK ASMAYIN
Grafiksel anlamda eski nesli hedef almış bir oyun olduğundan oyunun günümüz standartlarının gerisinde kalan bir yapısı var. Özellikle kaplamalar oldukça eski görünüyor. Ancak PC versiyonu konsollara göre bu konuda daha başarılı. Ses ve müzikler ise tıpkı ilk oyunda olduğu gibi adından söz ettirecek nitelikte. Lords of Shadow 2, sadece serinin fanatikleri tarafından değil kesinlikle aksiyon oyunu seven herkesin denemesi gereken bir yapım.
Castlevania: Lords of Shadow 2
► GİRİŞ
► SABRIN SONU SELAMET
► ÇOK DAHA ÖZGÜR
► DETAYLAR
► PUANLAMA