CATL, hibrit araçlara odaklanan 400 km’lik bir batarya tanıttı

25 Ekim 2024 09:20

Çin merkezli en büyük batarya üreticilerinden olan CATL, bu sefer hibrit araçlara odaklanan 400 km’lik bir batarya tanıttı.

Hibrit otomobillerde bir içten yanmalı motor bulunduğundan tamamen elektrikli otomobiller kadar yüksek menzil olmuyor. Firmalar hibrit araçlara ufak bataryalar konumlandırmayı tercih ediyor. CATL ise bu durumu değiştirmek istiyor. Şirketin geliştirdiği yeni batarya hibrit araçlara tamamen elektrikli olarak tam 400 km menzil sağlayabiliyor. “Freevoy Super Hybrid” isimli batarya, 4C süper hızlı şarj desteğine sahip. Bu sayede uygun şartlardaki 10 dakikalık şarj ile tam 280 km menzil elde edilebiliyor. Freevoy’un sodyum-iyon pil teknolojisinin yanı sıra çok katmanlı özel bir elektrot tasarımını içerdiği belirtiliyor. Freevoy batarya ile donatılmış 30 farklı hibrit modelin önümüzdeki yıl piyasaya sürülmesi planlanıyor. Bundan önce CATL ve SAIC-GM, sadece 5 dakika şarj sonrasında tam 200 km menzil kazanan yeni bir batarya tanıtmıştı. Bu lityum-demir-fosfat (LFP) temelli bataryanın, “6C” ultra hızlı şarj desteğiyle sektörde bir ilke imza attığı aktarılmıştı (şu anda Çinli üreticiler 5.5C bataryalar kullanıyor). Uygun DC şarj altyapılarında 5 dakikada 200 km menzil kazanabilen, tamamen doldurulmasının ise sadece 10 dakika sürdüğü açıklanan batarya, maalesef hemen kullanıma sunulmayacak. Yeni batarya 2025 yılında ilk olarak GM Ultium’un 900V mimarisi içerisinde hayat bulacak.

CATL bundan önce bir elektrikli otobüs bataryasıyla dikkat çekmişti. Biliyorsunuz elektrikli araçların altına yerleştirilen bataryaların bir ömrü bulunuyor. Sürekli şarj ve deşarj sonrasında ömrü azalan bataryaların zamanla performansı ve enerji depolama kapasitesi düşüyor. Bu yüzden bataryaların bir süre sonra değiştirilmesi gerekiyor. Peki bu değişim ihtiyacı tam olarak ne zaman oluşuyor?

Yapılan çalışmalar sayesinde yeni nesil bataryalar oldukça uzun ömürlü hale getirilmiş durumda. Hatta CATL tarafından geliştirilen ve Tectrans Bus Edition adı verilen yeni elektrikli otobüs bataryasına 1 milyon km ya da 15 yıllık bir ömür biçiliyor. IP69 sertifikalı bu seçeneğin, 175 Wh/kg değeriyle sektördeki en yüksek enerji yoğunluğuna sahip batarya olduğu belirtiliyor. Firmanın daha önce elektrikli otomobiller için tanıttığı bir batarya içinse de tam 1,5 milyon km ya da 15 yıllık garanti açıklanmıştı.

Şirket bundan önce 10 dakika şarj ile 600 km menzil kazanan batarya ile ses getirmişti. Bu lityum demir fosfat (LFP) batarya, 4C adı verilen ultra hızlı şarj altyapısına destek veren ilk çözüm ve bu sayede sadece 10 dakika şarj ile 600 km menzil kazanabiliyor. Maksimum menzili tam 1.000 km olarak açıklanan bu elektrikli otomobil bataryası, gerçekten etkileyici görünüyor. -20 derece gibi düşük sıcaklıklarda dahi hızlı şarj gücünü kaybetmediği aktarılan batarya, gelecek elektrikli otomobiller için heyecan yaratıyor ve henüz bir elektrikli araç almayanları 1-2 yıl daha beklemeye itecek gelişmeler arasına giriş yapıyor.

CATL gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş