2018 yılı son yılların en güçlü başlangıçlarından birini gerçekleştirdi. Henüz Şubat ayını devirmişken bu denli başarılı oyunla karşılaştığımız bir seneyi hatırlamakta zorlanıyoruz. Ki henüz yılın en çok beklenen oyunları çıkmadı bile. Celeste ise başka bir boyutta. Yalnızca 2018’in değil, oyun tarihinin en iyi platform oyunlarından biri ile karşı karşıyayız.
Bağımsız oyunlar sektöre bambaşka bir lezzet kazandırdı. Kısıtlamalardan sıyrılmış yaratıcı beyinler, hasretini çektiğimiz yeni fikirlerin bizlerle buluşmasını sağladı. Ancak bağımsız oyun yapımının dahi bir tık üstü daha bulunuyor; Game Jam maratonları! Hepsi kendi uzmanlığına sahip oyun yapımcılarının bir araya geldiği ve birkaç gün içinde belirlenmiş temaya uygun bir oyun ortaya koyduğu bu etkinlikler dünya genelinde büyük rağbet görüyor. Birbirini hiç tanımayan bir programcı, tasarımcı, kod yazarı ve/veya müzisyenin bir araya gelerek, uykusuz saatler sonunda canlarının istediği işi sırf keyif olsun diye yaptığı bir süreçten bahsediyoruz. İşte Celeste böylesi bir maceranın sonunda ortaya çıkmış bir yapım. Noel Berry ve Matt Thorson’ın bir Game Jam etkinliğinde 4 gün içinde ortaya çıkardığı bir prototipin, sonrasında üzerinde yoğun emek harcanarak şu anki haline evrildiği bir yapım. Hal böyle olunca karşınızdaki işin özel olduğunu zaten tahmin edebiliyorsunuz, ancak kadarını tahmin edemiyorsunuz…