CEO değişikliğine giden Ford, Fiesta modelinin satıldığı pazarlarda küçülmeye mi gidecek?

26 Eylül 2017 21:00

Önümüzdeki günlerde gelecek stratejisinin açıklanacağı bir etkinlik düzenleyecek olan yeni CEO Jim Hackett, düşük satış rakamlarına sahip modellerin tamamına neşter vurmak konusunda kararlı.

Yakın dönemde yönetici değişikliğine giden Ford’da önümüzdeki sürecin program ve planlamasının açıklanacağı etkinlik için geri sayım devam ediyor. CEO görevine Jim Hackett‘in getirildiği marka, anavatanında Tesla‘ya kaptırdığı en değerli otomobil şirketi ödülünün ardından hareketli bir dönemin içerisine girmişti. Şirket içerisinde özellikle sorunlara getirdiği hızlı çözümler ve ön görüleriyle ön plana çıkan Hackett’ın gerçekleştireceği toplantı bu nedenle fazlasıyla önemli. 114 yıllık bir geleneğin başına gelen Hackett’ın açıklayacağı stratejiyle ilgili Amerika‘dan gelen haberlerse oldukça ilginç. Dört aylık bir süre içerisinde Hackett’ın ciddi bir araştırma ve analiz süreci yürüttüğünü belirten kaynaklar bizleri radikal kararların beklediğine işaret ediyor. Ford’un belirlenen standartların altında kalan tüm modellerini tek hamleyle üretimden kaldırmayı planladığı söylenen Hackett, otonom sürüş teknolojisi konusunda geri planda kalan markanın Google ortaklığıyla bu işi yürütmesine sıcak bakıyor.


Göreve geldiği 22 Mayıs‘tan itibaren içerisinde Türkiye‘nin ve Rusya‘nın da bulunduğu büyük pazarlara seyahatler gerçekleştiren Hackett, model istatistiklerinin yanı sıra ilk ciddi kararlarını vermeye başladı bile. İşe yönetim kadrosunu tamamen yenileyerek başlayan CEO’nun ekibinden özellikle Kuzey Amerika, Çin ve Hindistan odaklı stratejik ortaklık planlarına yoğunlaşmasını istiyor. Amerika merkezli ünlü şirket Morgan Stanley‘de görev yapan analist Adam Jonas‘a göre Hackett’ın gelişiyle birlikte Ford’da altyapı değişimleriyle birlikte kültür değişimlerini de görmemiz mümkün. Hackett’ın gelmesi sürecinden etkilenecek olan en büyük parçalarsa haberimizin başında bahsettiğimiz gibi modeller olacak. SUV ve pickup sınıfına daha çok ağırlık vermesi beklenen Ford’un, MPV, Sedan ve kompakt sınıfta bazı modeller rafa kaldırması gündemde. MPV sınıfında C-Max‘i etkilemesi muhtemel olan bu üretimden kaldırma sürecinde sedan sınıfında Taurus’un ilk kurbanlardan olması bekleniyor. Listede ön sıralarda karşımıza çıkan belki en şaşırtıcı nokta Fiesta‘yı burada görmek oldu. Şimdilik Amerika ağırlıklı olduğu düşünülen bu adımlar arasında bizim ilgimizi çeken de şüphesiz Fiesta bölümü oldu. Özellikle ülkemizde en çok tercih edilen kompakt modeller arasında olan Fiesta’nın Avrupa pazarından çekilmesinin pek olası olmadığını düşünüyoruz ki Hackett’ın Türkiye’ye yaptığı seyahat sonucunda elde ettiği sonuçlar da bunun pek olası olmadığına işaret edebilir. Fiesta’nın bazı pazarlardan kaldırılması hamlesinin, üretim sürecinin Türkiye’ye kaydırılmasına vesile olması işten bile değil. 3 Ekim‘de düzenlenecek etkinlikle birlikte tüm soru işaretlerinin cevap bulacağı Ford’un endüstriyi etkileyecek gelecek planlarıyla ilgili detayları LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.

 Yükleniyor ...
Paylaş