reklamı kapat

POPÜLER

Google

Çevrim dışı mağaza alışverişlerini takip eden gizli Google anlaşması

Google, sizi sadece çevrim içi değil çevrim dışı da takip ediyor olabilir. Mastercard ile anlaşması olduğu iddia edilen teknoloji devinin, fiziksel mağaza alışveriş verisini aldığı belirtiliyor.

Google reklamları internetteki arama geçmişimize, dolaştığımız sayfalara hatta insanlarla çevrim içi yaptığımız konuşmalara kadar pek çok çevrim içi veriyle şekilleniyor. Ancak görünen o ki teknoloji devi bunu bir adım öteye götürmeye karar vermiş. Bloomberg‘ün haberine göre Google geçtiğimiz bir yıl boyunca Amerikadaki Mastercard kullanıcılarının alışveriş verilerini takip ediyormuş. Mastercard’a bunun için milyonlarca dolar ödeme yaptığı kaydedilen teknoloji devinin, insanların çevrim dışı alışveriş alışkanlıklarını da veri havuzuna dahil ettiği ve buna göre reklamlarını yönlendirdiği belirtiliyor.

Çevrim dışı takip

4 yıllık uzun bir pazarlığın sonucu olarak ortaya çıkan bu anlaşmayı ise içerden kişiler sızdırmış. Zira ne Google’ın ne de Mastercard’ın konuyla ilgili bir basın açıklaması bulunmuyor. Proje ile doğrudan çalışan üç kişi iş birliğini dışarı sızdırıyor. Söz konusu verilerin, insanlar çevrim içi bir reklama tıkladıktan sonra reklamdaki ürünü gidip fiziksel mağazadan alıp almadığıyla ilişkilendiren bir araç için kullanıldığı kaydediliyor. Sistem ise şöyle işliyor: Kullanıcı internet üzerinde gördüğü reklama tıklıyor fakat ürünü satın almıyor. Bunu takip eden 30 gün içinde ürünü Mastercard ile fiziksel bir mağazadan alırsa, teknoloji devi markaya mesaj gönderiyor ve reklamın ne kadar etkili olduğunu belirtiyor. Bu da “çevrim dışı gelirler” başlığı altında toplanıyor. Google’ın yaptığı açıklamaya göre firma Mastercard anlaşmasıyla ilgili doğrudan yorum yapmıyor ancak kart sahiplerinin kişiler verilerini görmediklerine ilişkin bilgi veriyor ve kişisel verileri paylaşmadığını belirtiyor.

Google mağaza harcamalarını ölçen servisini esasen daha önceden duyurmuştu. Servis temelde kredi kartındaki işlemleri okuyor. Ancak buradaki en büyük sorunlardan biri anlaşmanın kullanıcılarla paylaşılmamış olması.

İLGİLİ HABERLER