Chery Tiggo 8 Pro; Türkiye için gün sayan model hakkında bilmeniz gerekenler

28 Ekim 2022 12:35

Markanın amiral gemisi Chery Tiggo 8 Pro, kısa vadede başlayacak Türkiye macerasında referans niteliği taşıyor.

2022’nin başında yapılan duyuru ile Türkiye pazarına geri döneceğini öğrendiğimiz Chery, bulunabilirlik sıkıntısının olduğu ortamda dikkat çekmeyi başardı. O dönem paylaşılan bilgilerde yılın son çeyreğinde ilk modellerini lanse etmesini beklediğimiz Çinli üretici için biraz daha beklememiz gerekecek. Tedarik problemlerinin de etkisiyle takvimde gerilemeyle karşılaşan Chery’nin Türkiye’ye kesin dönüşü 2023’ün ilk çeyreğinde bekleniyor. İlk aşamada en az iki modelle pazara girmesini beklediğimiz markanın öncülerinden birisi de Chery Tiggo 8 Pro olacak. Peugeot 5008, Skoda Kodiaq, Nissan X-Trail ve Volkswagen Tiguan Allspace gibi isimlere doğrudan rakip olacak Tiggo 8 Pro, yedi kişilik yolcu kapasitesiyle öne çıkıyor.

Chery Tiggo 8 Pro motor ve performans

Tiggo 8 Pro’nun yurt dışında satışa sunulan ürün gamına baktığımızda, 1,6 litrelik turbo benzinli motorun merkezde olduğunu görüyoruz. Tüm parçalarının bir araya gelmesiyle yaklaşık 1,6 ton ağırlığında bir SUV olan Tiggo 8 Pro, 195 beygir güç ve 290 Nm tork üreten bu motorla birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını yaklaşık 9 saniyede tamamlayabiliyor. Önden çekişli altyapı üzerine geliştirilen araçta kullanılan şanzıman tarafına baktığımızda ise 7 kademeli çift kavrama ünitenin kombinasyonu sağladığını görüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tiggo 8 Pro ailesinde 1,6 litre benzinlinin dışında 2.0 litrelik benzinli ve 1,5 litrelik benzinli motorun merkezde olduğu şarj edilebilir hibrit motor seçenekleri de dikkat çekiyor. Aracın Türkiye pazarında sunulacak versiyonlarında 1,6 litrelik benzinli veya 1,5 litrelik hibriti öncelikli olarak görüyoruz. Hibrit tarafındaki detaylara baktığımızda ise benzinli motoru destekleyen iki elektrik motoruyla birlikte 320 beygir güç ve 545 Nm tork gibi üst düzey rakamlar ön plana çıkıyor. Hibrit sistemin batarya kısmında 19,28 kWh kapasiteli bir üniteye yer veren Chery, saf elektrikli sürüş modunda 95 kilometreyi bulan menzil iddiasıyla dikkat çekiyor.

Güvenlik elemanları

Tiggo 8 Pro, markasının amiral gemisi niteliğinde olması sebebiyle donanım olarak referans niteliğinde. Modelde tam olarak 12 ADAS işlevi alınabiliyor. Uyarlanabilir Hız Sabitleme (ACC), Arka Çapraz Trafik Uyarısı ve Önden Çarpışma Uyarısı gibi işlevler, kullanıcılar için çok yönlü bir akıllı güvenlik koruma çemberi oluşturmak üzere her türlü hava koşuluna yönelik sürüş senaryolarını kapsıyor. Arka çapraz trafik uyarı sistemi sürücünün her iki yanı olmak üzere aracın arkasındaki alanı algılamasına yardımcı oluyor ve sürücüyü dikiz aynasının kör noktasındaki araçlar/yayalar ve engeller konusunda bilgilendiriyor. Olası bir çarpışma riskinde sistem alarm sesi çıkarıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tiggo 8 Pro’da kapı açma uyarısı da sunulacak. Bu sistem, arka radarın aracın kör noktalarındaki hareketli hedefi gerçek zamanlı olarak izliyor. Park halindeyken kapı açıldığında yaklaşmakta olan bir araç nedeniyle çarpışma riski tespit eden sistem bir uyarı tetikliyor. Uyarı, dikiz aynasından gelen ışık sinyali ile veriliyor. Önden çarpışma uyarısı ve otonom acil frenleme de yine sürüş güvenliğinde standartları karşılayan donanımlar arasında. Araçta arkadan çarpışma uyarısı da kesinlikle dikkat çekici. Düşük hızda ilerlerken veya kırmızı ışıkta beklerken arkadan bir aracın yüksek hızla yaklaşması halinde erken uyarı sistemi otomatik olarak devreye giriyor. Bu senaryoda uyarı emniyet kemerleri gibi pasif güvenlik önemlerini devreye alıyor ve arkadan çarpma meydana gelmeden önlem alınabiliyor. Araçta altı adet hava yastığı da standart olarak geliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

4.722 milimetre uzunluk, 1.860 milimetre genişlik, 1.705 milimetre yükseklik ve 2.710 milimetre aks mesafesi değerleri Tiggo 8 Pro’nun ebatsal dinamiklerini oluşturuyor. 200 milimetrelik yerden yükseklik değeriyle de beklentileri karşılayan modelin iç yaşam alanında tahmin edebileceğiniz gibi oldukça cömert bir alan söz konusu. Üçüncü koltuk sırasının pasif hale getirilmesiyle 892 litrelik bagaj hacmi söz konusu. İkinci sıradaki koltukların da yatırılmasıyla bu değer 1.900 litreleri buluyor. Aracın kokpitinde dikkat çekenler sadede ferahlık olmayacak. Dijital sürücü paneli ve 12,3 inçlik multimedya ekranın dışında klima kontrolünün de ortada konumlanan ekstra üçüncü ekrandan yapılıyor olması da premium modelleri akıllara getiriyor.

İlgili video

Omoda 5

Paylaş