Chery Türkiye Başkanı Fenghuo Si, Türkiye için önemli mesajlar verdi
Türkiye’ye dönüşleriyle ilgili konuşan Chery Türkiye Başkanı Fenghuo Si, pazara olan ilgisiyle dikkat çekti.
80 ülkeye yayılmış ağıyla 19 yıl üst üste Çin’in ihracat şampiyonu olan Chery, yeni SUV modelleriyle Türkiye pazarına güçlü bir giriş yapıyor. 2022’nin ilk çeyreğinde mesajları verilen dönüş süreci, kısa süre önce düzenlenen özel etkinlik kapsamında ilk somut adımlarla detaylanmaya başladı. Dönüş hazırlıklarının dört yıldır devam eden araştırma sürecine dayandığını ifade eden marka yetkilileri, kullanıcı beklentileri doğrultusunda ilk hamlesini SUV ürün gamıyla yapıyor. Etkinlik kapsamında önemli açıklamalarda bulunan Chery Türkiye Başkanı Fenghuo Si, Türkiye’nin çok önemli bir pazar olduğunu ifade etti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
“Chery, AR-Ge ve teknolojiye yatırım yapmaya devam edecek”
Chery’nin küresel kaynakların entegrasyonuyla otomobil iş kolunu odak noktası olarak görerek farklı sektörlerde faaliyet gösterdiğini vurgulayan Si; “Son yıllarda Ortadoğu ve Batı Asya pazarlarında son derece başarılı satış performanslar yakalıyoruz. Aynı zamanda AB pazarına resmi girişi için aktif hazırlıklar yaparak küreselleşme hamlesini hızlandırmaya devam ediyoruz. Türkiye, hem Asya hem Avrupa’da yer alıyor. Ayrıca hem AB adayı hem de NATO üyesi olmak üzere iki kimliğe sahip. Coğrafi avantajları ve büyüyen ekonomisiyle Türkiye, Chery için her zaman önem verdiği stratejik bir pazar oldu ve Chery’nin Avrupa pazarına girmesi için bir köprü görevi de görüyor.” dedi. Chery’nin Türkiye’de çok sayıda istihdam sağlamayı ve Türkiye otomobil pazarını etkin bir şekilde yeni bir aşamaya taşımayı planladığını belirten Fenghuo Si, pazara üç yeni model sunacak olan Chery’nin Türk kullanıcılarına daha nitelikli ürünler sunmaya devam ederek böylece Türkiye otomobil pazarını yeni bir aşamaya taşıyacaklarını ve Türkiye’yi Chery’nin AB pazarındaki köprüsü olarak konumlandıracaklarını da belirtti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Küreselleşme yolculuğuna çıkan ilk Çinli otomobil markalarından biri olduklarını da vurgulayan Si; “Chery’nin, beş küresel Ar-Ge merkezi, 10 fabrika ve Çin dışında 1500 satış ve servis noktası bulunuyor. Markamız, satış verileri açısından, 19 yıl üst üste Çin’in 1 numaralı binek araç ihracatçısı unvanını elde etmekle kalmadı, aynı zamanda yılda 410.000 adetlik ihracat performansıyla öncü rolü üstleniyor. Chery’nin küresel satış hacmi 2,35 milyon yurt dışı olmak üzere 11,1 milyon adedi aştı.” dedi.
Eşsiz coğrafi özellikleri ve stratejik konumu ile Türkiye’nin, tüm global markaların olduğu gibi Chery’nin de uzun zamandır odağında olduğunu söyleyen Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan ise; “Chery son 4 yıldır, pazar araştırması, müşteri beklentilerinin analizi ve daha birçok farklı alternatiflerin fizibiliteleri sonucunda, Türkiye pazarına kendi yatırımı ile gelme kararı almıştır. Bu karar, markanın Türkiye’ye ve Türkiye’deki otomotiv pazarına olan inancının da tam bir göstergesidir” diye konuştu. 2023 yılında 25 ayrı noktada satış ve satış sonrası hizmeti verecek yetkili satıcı ile hizmete başlayacaklarını ifade eden Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan, “Satıcı ve servis ağımızı kademeli olarak genişleterek 2024 yılında 40’lar seviyesine çıkarmayı hedeflemekteyiz. Showroom’larımız, ürünlerimizin teknoloji, yeni trendler ve güç unsurlarını ön plana çıkaracak şekilde dizayn edildiler.” şeklinde konuştu.
İlgili video
Omoda 5