Avrupa pazarına yeni bir soluk getirmek isteye Chery, TX ile başlangıcını yapacağı ürün gamına önümüzdeki beş yıl içerisinde yenilerini eklemek istiyor.
Chery‘nin Avrupa pazarını hedef alarak yeni bir SUV modelinin hazırlıkları içerisinde olduğu ilk olarak geçtiğimiz ağustos ayının ilk yarısında öğrendik. D segmentinde yer alacağı söylenen ve ilk ipuçları paylaşılan modeliyle ilgili ilk görsel detaylarını aynı ay içerisinde paylaşan Chery gerçekten iddialı bir model sunacağının mesajlarını güçlendirdi ve nihai sonuç Frankfurt Otomobil Fuarı‘nın kapılarını açmasıyla kendisini gösterdi; Yeni bir markayı beraberinde getiren yeni bir model!
Exeed adıyla Chery’i Avrupa pazarında temsil edecek olan markanın ilk modeli olan
TX iç ve dış tasarımıyla rakiplerine ciddi anlamda problem yaratacak bir yapıya sahip.
Tamamen yeni bir platform üzerine geliştirildiği açıklanan model, bu platformla
hibrit ve tamamen elektrikli versiyonlara da destek verebiliyor. İlk elektrikli versiyonu
plug-in hibrit yapılı olacağını söyleyen Chery yetkilileri, bu versiyonda
147 beygir güç üreten 1.5 litrelik benzinli ve
114 beygir güç üreten elektrik motoruna yer vermeyi planlıyor. İki ünitenin birleşmesiyle
yaklaşık 260 beygir güce sahip olması ön görülen Exeed TX,
dört tekerlekten çekişli altyapı ve
yedi ileri değerli otomatik şanzımanla kombin edilecek. Beklenen performans değerleri de açıklanan Tx’in 0’dan 100’e hızlanmasını
altı saniyede tamamlayabileceği,
maksimum 200 km/s hıza erişebileceği de kağıt üzerinde görünen parçalardan.
Tamamen elektrikli modda 70 kilometre gidebilecek olan araç bu modda
maksimum 120 km/s hıza çıkabilecek. Üzerinde barındırdığı bataryaları
hızlı şarj desteğiyle 30 dakikada yüzde 80 dolu hale getirilebilen TX’i 220V’luk kaynakla
dört saatte tamamen dolu hale getirmek mümkün.
Tasarım detayları üzerinde konuşmadan önce Chery’nin doğru yaptığı stratejik adımdan da bahsetmek gerekiyor. TX’in geliştirme sürecinde alanında önemli sağlayıcılarla anlaşma sağlayan Chery,
dört tekerlekten çekiş sistemini Dana ve BorgWarner,
manuel ve çift kavrama şanzımanı Getrag,
sürücü (7 inç) ve multimedya ekran (10 inç) geliştirmesiniyse Bosch ile birlikte uyarlayarak araca entegre ediyor. Dış tasarımındaki güçlü karakterini içerideki premium görüntüyle bir araya getirdiğini gördüğümüz Chery’nin izleyeceği fiyat politikasına göre kullanıcıların ilgisini çekmemesi için hiçbir neden yok.