Çin dışına çıkan BYD araçlarda lojistik kaynaklı sorunlar görülüyor. Bu konuda farklı ülkelerde farklı problemler görünüyor.
The Wall Street Journal’ın haberine göre Avrupa, Orta Doğu ve Güney Asya’ya sevk edilen Çin üretimi bazı BYD modelleri can sıkıcı sorunlar taşıyor. WSJ’nin haberi Çin’den ihraç edilen araçların varış noktalarına ulaştıklarında çeşitli düzeltme ve onarımlara ihtiyaç duyduğunu aktarıyor. Örneğin Japonya’ya ulaşan bazı araçlarda ciddi çiziklerin ve darbelerin olduğu, Avrupa’ya ulaşanlarda küflenmeye rastlandığını (Bunun sektörde nadir görülen bir sorun olmadığı ancak çözüm için ulaşılan ülkede profesyonel bir destek verilmediği iddia ediliyor), Tayland’da ise boya ve plastik soyulması şikayetlerinin arttığı aktarılıyor. İsrail’deki BYD’lerde de bazı gövde sorunları görüldüğü söyleniyor, yaşananların özellikle depolarda biriken araçlar ve lojistik sürecinde yaşanan problemlere bağlı olduğu söyleniyor. Kısa sürede inanılmaz büyüyen markanın, bu problemlerin önüne geçmek adına lojistik sürecini çok daha iyi hale getirmesi gerekiyor gibi görünüyor. Bir süredir Türkiye’de de yer alan BYD, aslında son dönemde lojistik konusunda büyük adımlar atıyor. Örneğin firma kendi ihtiyaçları doğrultusunda hazırlattığı “BYD Explorer No. 1” isimli gemisi ile tek seferde 7 bin farklı araç taşıyabiliyor ve bu sayede Çin dışındaki pazarlardaki iddiasını artırıyor.
Sadece bununla yani tek bir gemiyle yetinmek istemeyen marka, son bilgilere göre daha fazla araç taşımak adına 7 ekstra kargo gemisi almak için çalışmalar yapıyor. Bu gemileri önümüzdeki iki yıl içinde kullanıma almak isteyen marka, bu aralar elektrikli Seagull modeliyle de ses getiriyor. Çünkü bu model Çin’de artık 9.700 dolara satılıyor ve bu sektör için inanılmaz bir alt seviye konumunda yer alıyor. Tüm pazarlardaki gücünü artıran ancak daha da iddialı olmak isteyen firma, Türkiye’de şu an sadece ATTO 3 modelinin satışını yapıyor.