reklamı kapat

POPÜLER

katı hal pili hücresi

Çin, gelecek elektrikli otomobil modelleri için geliştirilen katı hal batarya teknolojisine ciddi bir yatırım planlıyor

Elektrikli otomobil patlamasının yaşandığı ülkelerden Çin, katı hal batarya teknolojisine ciddi bir yatırım planlıyor.

Çin merkezli kaynakların aktardığı kadarıyla, CATL, BYD, FAW, SAIC, WeLion ve Geely gibi büyük Çinli şirketlerin öncülük ettiği hükümet destekli bir girişim, yaklaşık 830 milyon dolarlık yatırımla katı hal batarya teknolojisini sektör standardı haline getirecek. Katı hal batarya teknolojisinin ARGE sürecine büyük katı sağlayacak bu destek, ülkeyi bu yeni nesil teknolojide öne geçirecek. Çin’de bundan önce otomobiller için 2.000 km menzil sunabilecek bir katı hal pili hücresinin geliştirilmesi ses getirmişti. Gelecekte elektrikli araçlar şarjı unutturacak. Günümüzde birçok elektrikli otomobil modeli oldukça iyi menzil değerleri sunuyor. Ancak bu bir başlangıç ve katı hal pilleri ile çok daha fazlası yolda bulunuyor. Gelecekte lityum-iyon pillerin yerini alacak bu piller üzerinde çok uzun zamandır BMW, Ford, QuantumScape, Solid Power, Toyota ve Samsung gibi isimler aktif olarak çalışıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Lityum-iyon pillerden daha güvenli olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu yeni nesil pil teknolojisi, daha uzun süre kullanım süresi sağlıyor ve zorlu şartlara da çok daha dayanıklı. Alanda devrim yaratması beklenen katı hal pilleri, lityum iyon pillerden birim alanda daha fazla enerji depolayabiliyor olmasıyla 1.000 km gibi menzilleri standart hale getiriyor.

Hatta geçtiğimiz aylarda gündeme geldiği kadarıyla yeni nesil katı hal pilleriyle çok daha yüksek menziller elde edilebilecek. Çin merkezli Tailan New Energy firması, benzerlerinin iki katı enerji yoğunluğu sunan bir hücre geliştirdi. Bu spesifik olarak 720 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip olduğu açıklanan 120 Ah katı hal lityum metal hücre, aktarıldığı kadarıyla tam 2.000 km seviyesindeki menzilleri gerçeğe dönüştürecek.

Bu gerçekten inanılmaz duruyor ve yukarıda da dediğimiz gibi gelecekte elektrikli araçların şarj etme sürecinin adeta unutturacağı gösteriyor. Burada katı yapılı bataryaların halen kullanımdan uzakta olduğunu belirtmek gerekiyor ancak ilk ciddi çözümler yıl sonunda doğru yollara çıkacak gibi görünüyor. Örneğin NIO firmasının 360 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip WeLion bataryalı bir aracı pazara sunacağı ve onun 1.000 km’nin üstünde menzil sınacağı söyleniyor.

Katı hal batarya teknolojisi yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

İLGİLİ HABERLER