reklamı kapat

POPÜLER

Çin

Çin, otomobil reklamlarında “akıllı sürüş” ve “otonom sürüş” terimlerinin kullanılmasını yasakladı

Sürpriz bir adım atan Çin, otomobil reklamlarında “akıllı sürüş” ve “otonom sürüş” terimlerinin kullanılmasını yasakladı.

Bu karar Çin’de yaşanan ve üç kişinin hayatını kaybetmesine neden olan Xiaomi SU7 merkezli bir kazadan sonra alındı. Bu kazada aracın otonom sürüş sisteminin açık olduğu, sürücünün betondan yapılan yol kenarı direğine 97 km/s hızla çarpmadan saniyeler önce kontrolü eline aldığı ancak bunun yeterli olmadığı açıklandı. Büyük darbe sonrasında SU7 tamamen yandı. Bu kapsamda Çin artık otomobil üreticilerinin sürüş destek sistemlerinin reklamını yaparken “akıllı sürüş” ve “otonom sürüş” terimlerini kullanmasını istemiyor. Otomobil pazarında rakiplerinin önüne geçmek isteyen üreticilerin, henüz tam olarak oturmamış bu tarz sürüş sistemlerini fazla abarttığı ve bunun çok ciddi riskler ortaya koyduğu düşünülüyor. Çin, otomobil reklamlarında olmayan ya da tam olarak çalışmayan sürüş destek özelliklerini gerçekmiş gibi göstererek veya abartarak tüketicileri yanlış yönlendiren otomobil üreticilerinin büyük para cezalarına çarptırılabileceğini veya işletme lisanslarının iptal edilebileceğini belirtiyor.

Kısa süre önce SU7 ile 200 bin teslimatı geride bırakmayı başaran Xiaomi, daha önce yolda olan SUV modeli YU7 ile dikkat çekmişti. İlk bakışta, V12 motorlu Ferrari Purosangue’yi akla getiren Xiaomi YU7, yapılan açıklamaya göre 2025’in ortasında yollara çıkacak. Tesla Model Y’nin rakiplerinden biri olacak araç, tasarım açısından oldukça sportif bir çizgiye sahip. Temelde sedan model SU7’nin büyütülmüş bir versiyonu olan YU7, bugün yine bazı yeni teknik detaylarla gündeme geldi. Resmî Çin kaynaklarından gelen bilgilere göre, aracın dört çeker versiyonunda 220 kW ve 288 kW güçlerinde iki farklı elektrik motoru bir araya getirilecek. Bu versiyon toplamda 508 kW (yaklaşık 691 beygir) güç sunacak. Aracın ayrıca 130 kW ve 235 kW gücünde elektrik motorlarının kullanıldığı bir dört çeker versiyonu daha olacak. Modelin en alt seviyedeki tek motorlu versiyonu ise 235 kW güç sunacak. Xiaomi YU7, farklı batarya kapasiteleriyle satılacak ve en üstteki 101,7 kWh NMC batarya paketiyle maksimum 770 km menzil elde edilebilecek. Tek motorlu versiyon için “LFP” batarya seçeneği sunacağı da belirtilen Xiaomi, iddialı aracı ilk aşamada yalnızca Çin’de satışa çıkaracak.

Çin adımları yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli