Teknoloji pazarının önemli oyuncularından Çin’de gerçekleştirilen tablet araştırması kullanıcı tercihlerini ortaya çıkarıyor. Rapor sonuçlarına göre tablet denilince Çin’de de akıllara Apple geliyor. Dünya geneline bakıldığında sektörel kapasite ve ticaret bakımından bir adım öne çıkmayı başaran Çin’in adını teknoloji ile duymaya devam ediyoruz. Analsys tarafından tablet satışlarına yönelik yapılan araştırma, 2013 yılının ikinci çeyreğinde toplamda 3,5 milyon adet tablet satışına işaret ediyor. Pastanın büyük dilimini yüzde 64,6 gibi ezici bir üstünlükle iPad alıyor. Onu bir adım geriden Çin merkezli Lenovo (yüzde 7,6) ve Güney Koreli Samsung (yüzde 7,2) takip ediyor. Microsoft ise beklentilerin gerisinde, yüzde 1,9 oranında seyrediyor.
Diğer ülkelere bakıldığında daha yüksek satış rakamlarına sahip Samsung’un Çin’deki iPad hakimiyeti karşısında henüz istediği atağı yapamadığı görülüyor. Zira neredeyse pazarın tamamını elinde bulunduran Apple’ın yükselişi her yeni modelle birlikte devam ediyor.