Markasının 6 yıl sonra yeni bir macera kulvarı açmasıyla pazara giriş yapan Xpeng G3, geleneksel üreticiler karşısında iddialı.
Elektrikli otomobil pazarının yarattığı fırsat ortamı, özellikle son 5 yıllık süreçte karşımıza birbirinden iddialı yeni markalar doğurdu. Ağırlıklı olarak Amerika ve Uzak Doğu merkezli olarak hayata geçirilen bu girişimlerinden bazılarıysa bugün sınırlarını aşan önemli markalar haline geldi. Adını ilk olarak 2014’te duyduğumuz Çin merkezli Xpeng Motors da kısa vadede sınıf atlayanlar arasında. Yerel pazarda SUV ve binek modelleriyle kullanıcıların karşısına çıkan marka, 2020’nin sonu itibarıyla Avrupa çıkarmasına da resmi olarak başlıyor. Xpeng G3 SUV ile başlayan 2021 içerisinde genişleyecek olan bu hamlenin ilk durağıysa Norveç oldu.
Pek çok farklı dinamiğiyle “Tesla klonu” olarak gösterilen Çinlilerden birisi olan marka, tüm bunlara rağmen kendi modellerine güveniyor. Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan marka CEO’su Brian Gu, karşılarında oldukça çetrefilli bir yol olduğunun farkında. Gu; “Hedefimiz, pazarda uzun süreli bir varlık oluşturabilmek üzerine kurulu. Global olarak güçlü bir marka oluşturmanın kolay olmadığının da farındayız. Karşımızda ön yargıları kırmamızı gerektiren bu macera var ve teknolojinin bu noktada algılarını değiştirmede anahtar olduğuna inanıyoruz. Piyasada bunu başaran Güney Koreli üreticiler var. Artık geleneksel olmuş köklü markaların, yeni bir pazar olmasından ötürü elektrik sınıfında aynı avantaja sahip olmadığını düşünüyoruz. Biz marka olarak ürünümüze güveniyoruz.” ifadeleriyle temkinli olduğu kadar iddialı olduklarının altını çiziyor.