Dünyanın en önde gelen batarya üreticilerinden CATL, çok sağlam bir elektrikli otomobil şasisi geliştirdi.
CATL imzalı bu elektrikli otomobillere özel şasi, 120 km/s hızdaki kazalarda dahi herhangi bir yangın ya da patlama yaşatmama iddiasına sahip. Çin’de düzenlenen etkinlikte verilen bilgiye göre şasinin yapımında denizaltı sınıfı çelik ve havacılık sınıfı alüminyum alaşım malzemeler kullanılmış. Çoklu bariyer yapıları kullanarak şasiyi mümkün olduğunca sağlam hale getirdiğini belirten firma, “Bedrock” adı verilen şasinin çarpma enerjisinin yüzde 85’ini absorbe edebildiğini belirtiyor. Karşılaştırmak adına geleneksel bir şasinin çarpma enerjisinin yüzde 60’ını absorbe edebildiği söylenirken, şasi 60 km/s hızdaki kızak darbe testleri, 90 derece bükülme testleri ve kesme testlerine de tabi tutulmuş. Bu testlerde de herhangi bir alev alma veya patlama durumu görülmemiş. CATL, Avatr’ın modüler yapıya sahip olan Bedrock şasiyi kullanacak ilk otomobil üreticisi olacağını belirtiyor.
CATL en son Stellantis merkezli bir yatırımla gündeme gelmişti. “Stellantis ve CATL, büyük ölçekli Avrupa lityum demir fosfat (LFP) batarya fabrikası kurmak için bir ortak girişim oluşturmak üzere 4,1 milyar Euro’ya kadar yatırım yapma konusunda anlaşmaya vardıklarını açıkladı. Batarya tesisi tamamen karbon nötr olarak tasarlanacak ve birkaç aşama ve yatırım planıyla hayata geçirilecek. Tesisin, Stellantis’in İspanya Zaragoza fabrikasında 2026 yılı sonuna kadar üretime başlaması hedefleniyor. Tesis, Avrupa’daki elektrikli araç pazarının gelişimine ve İspanya ile Avrupa Birliği yetkililerin desteğine bağlı olarak 50 GWsa kapasiteye kadar çıkabilecek.
CATL ve Stellantis arasındaki yüzde 50-50 ortak girişim, Stellantis’in Avrupa’daki sınıfının en iyi LFP çözümlerini geliştirecek ve otomobil üreticisinin daha kaliteli, dayanıklı ve uygun fiyatlı orta menzilli B ve C segment batarya elektrikli binek otomobil, crossover ve SUV araçlar sunmasını sağlayacak. Kasım 2023’te Stellantis ve CATL, Avrupa’da elektrikli araç üretimi için LFP batarya hücrelerinin ve modüllerinin yerel tedariki için bağlayıcı olmayan bir Mutabakat Zaptı imzalamıştı. İki şirket böylece iki stratejik alanda uzun vadeli bir iş birliği oluşturdu. Bu iş birliği Stellantis’in gelişmiş batarya elektrikli araçlarını (BEV) desteklemek üzere iddialı bir teknoloji yol haritası oluşturmayı ve batarya değer zincirini daha da güçlendirmek için fırsatları belirlemeyi hedefliyor.”