Türkiye’de de bulunan BYD, Macaristan’da fabrikası sonrasında Avrupa’ya bir fabrika yatırımı daha yapabilir.
BYD, eğer kaçırdıysanız Macaristan’ın güneyindeki Szeged kentinde elektrikli araç ve batarya üretimi için bir fabrika kuruyor. Macaristan’da halihazırda bir otobüs fabrikası da bulunan marka, geçtiğimiz aylarda resmi olarak doğrulandığı kadarıyla Meksika merkezli bir fabrika kurmak adına da çalışıyor. En büyük rakip Tesla’nın da fabrika kurmak istediği Meksika, özellikle ABD pazarı için büyük önem arz ediyor ancak BYD bu fabrika ile daha çok Meksika pazarındaki satışlara odaklanıyor. Meksika fabrikası için aktif olarak incelemeler gerçekleştiren ve yıl bitmeden önce fabrika konumunu kesinleştireceği belirtilen Çinli BYD, bu sefer Avrupa merkezli bir haberle gündeme geldi. 2023 itibarıyla Avrupa’nın en büyük elektrikli otomobil üreticisi olmayı hedefleyen ve bunun için ikinci bir fabrikaya ihtiyacı olan marka, henüz kesinleşmiş bir karar ya da belirlenmiş bir konum yok ancak 2025 itibarıyla bir Avrupa ülkesine daha otomobil fabrikası kurabilir. Bugün Çin’den 10 bin dolara satılan Seagull EV’nin 20 bin euro civarında olacağı söylenen Avrupa versiyonunun geleceğini de duyuran marka, Avrupa pazarına elbette büyük önem veriyor, firmanın satışları Türkiye’de de artıyor.
Halen net bir durum yok ancak ileride Türkiye’de de bir fabrika kurma ihtimali olan BYD (Build Your Dreams), 2023’ün ilk yarısı özelinde Tesla’yı geride bırakarak en çok elektrikli otomobil satan firma olmuştu. Şirketin ilk yarıda 1,2 milyon kadar elektrikli araç satışı yaptığı, ikinci sıradaki Tesla’nın ise 888 bin civarında kaldığı aktarılmıştı. Elektrikli otomobil pazarında uzun zamandır yer alan BMW’nin yaklaşık 220 bin araç ile üçüncü sırada yer aldığı liderlik listesinde, Çinli GAC Aion yaklaşık 212 bin araç ile dördüncü sırada, bir başka Alman devi Volkswagen ise 209 bin araç ile beşinci sırada yer alıyordu.