Daralan pazar dinamiklerine rağmen kendi içinde rekor kıran Citroen Türkiye, globalde yakaladığı sıralamayla dikkat çekiyor.
2021’in son günlerinde mikro mobilite çözümü Ami için gerçekleştirdiği Türkiye lansmanıyla dikkatleri üzerine çeken Citroen, yılın geride kalmasıyla birlikte performans rakamlarını nihayet paylaştı. Tedarik sıkıntılarına ek olarak ekonomik sebeplerden ötürü bir bir önceki yıla göre yüzde 4,6 daralan Türkiye otomotiv pazarında büyüme yakalayan Fransız üreticinin buradaki büyüme payı yüzde 5 gibi dikkat çeken bir seviyede. Bunun yanı sıra Citroën dünyasında da bu başarılı grafiği ile önemli bir konuma ulaşan Türkiye operasyonunun, global dinamiklerde Avrupa pazarları ve Çin’in hemen arkasında 7. sırada yer aldığını görüyoruzç
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Citroen 2021 yılı performansında öne çıkan isimler
Citroën, 2021 yılını binek otomobil segmentinde önemli başarılarla geride bırakıyor. Fransız üretici’nin makyajlı C3 Aircross ve geçtiğimiz yıl ortasında pazara giriş yapan yeni C4 ile önemli başarı yakaladığı vurgulanıyor. 2021 yılında ciddi bir ivme ile markanın büyümesine katkı veren modellerden, C3 Aircross’un satışları bir önceki yıla oranla yüzde 25 büyüyerek bu alanda en büyük başarıyı gösterenlerden arasında. Yeni C4 ise 2021 yılının ortasında Türkiye otomotiv pazarına giriş yapmasına karşın çok önemli bir başarının mimarı oldu. Yalnızca 6 aylık dilimde satışı gerçekleşen ve sınıfında fark yaratan modelin 2021’i segmentinin 3.’sü olarak tamamladığı vurgulanıyor.
Markanın geçtiğimiz yıl başarıları ve büyümesi ticari tarafa da yansımış görünüyor. Yılı ticari araç satışlarında da rekor büyüme ile kapatan Citroën bu alanda da başarılarını sürdürdü. Berlingo Van modelinde 2020 yılına oranla iki kat büyüme yakalarken, Jumpy 8+1 modelinde geçtiğimiz yıla oranla yakaladığı büyüme 3 kat oldu. Citroën Jumpy Van’da ise 2021 yılında bir önceki seneye göre yüzde 56’lık bir büyüme rakamıyla karşımıza çıkıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2021’in otomotiv sektörü için zorluklarla geçen bir yıl olduğunu vurgulayan Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım ise ; “Bu zorlu pazar koşullarında yakaladığımız %5’lik büyüme rakamıyla seneyi 29 bin adet seviyelerine yaklaşarak kapattık ve son iki yılda gösterdiğimiz büyüme trendini sürdürdük. Yakaladığımız bu trend ile Türkiye otomotiv pazarında markalar sıralamasında 9. sırada yer aldık. Bu büyümenin arkasında; stratejik ürün gamımız, başarılı iletişim planlarımız, hızla büyüyen bayi teşkilatımız ve müşterilerimize verdiğimiz değer var. En başından bu yana markamızın global hedefi olan, müşterilerimizin kalplerine dokunmayı ve onlarla sıcak bir ilişki kurmayı, güçlü bayi ağımız yardımıyla başarıyoruz. Müşterilerimizden ilham alarak onlara konforu yalnızca modellerimizle değil showroomlarımıza girdiklerinde de verdiğimiz tüm hizmetlerle hissettiriyoruz.” ifadelerine yer verdi.