Citroen C5 Aircross için yarı hibrit teknolojisi çift kavrama şanzımanla geldi
Citroen C5 Aircross Hybrid 136 adıyla ürün gamına dahil edilen yeni versiyon, yerini aldığı saf benziliye göre önemli değişimler getiriyor.
Citroen’in C SUV segmentindeki başarılı temsilcisi C5 Aircross yeni dönemde elektrifikasyon dokunuşlarıyla güncellenmeye devam ediyor. 180 be 225 beygirlik şarj edilebilir hibrit versiyonlarının yüzde 40 gibi çok ciddi bir satış payını oluşturduğu ürün gamının giriş seviyesinde konumlanan 1,2 litrelik benzinli motor da artık elektrik desteğiyle yola devam edecek. Yerini aldığı versiyona göre karbon emisyonunda da yüzde 15 iyileşme getiren Citroen C5 Aircross Hybrid 136 için önemli farklardan birisi yeni çift kavrama şanzıman olacak. Grup içerisinde “e-DCS6” olarak isimlendirilen yeni şanzıman EAT8’in yerini diğer grup üyelerinde de almaya devam edecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Citroen C5 Aircross Hybrid 136 için teknik detaylar
136 beygirlik güç ve 230 Nm tork değerleriyle yola çıkarılacak olan versiyondaki hibrit sistem 48V’luk mimariye dayanıyor. Düşük hızlı park manevralarında tamamen elektrikli olarak aracı haraket ettirme yeteneğine sahip olan elektrik motoru kendi içerisinde 28 beygir güç ve 55 Nm tork üretiyor. Sürücü koltuğunun altında konumlandırılan batarya ise 432 Wh’lık kapasite ile sisteme entegre oluyor. Araç fren yaparken ve salınım modunda dolan bu batarya sayesinde tüketim değerinde de daha iyi değerler görme şansına erişeceğiz. Geliştirme aşamasında yüzde 40’a varan yeni parça oranıyla dikkat çeken yeni motor kombinasyonunun beraberinde getirdiği şanzıman da deneyim olara daha iyi olma iddiasında. Hibrit pakete özel geliştirilen altı kademeli çift kavrama ünitenin geçiş oranlarının daha kısa tercih edildiğini görüyoruz. C5 Aircross Hybrid 136 için satışlar bu yıl içerisinde Avrupa merkezli olarak başlayacak.