Geçtiğimiz yılın markalar bazında ciddi ivmelenme kazanan isimlerinden olan Citroen, 2020’nin ilk iki ayında da başarısını sürdürdü.
Geride bıraktığımız ocak ayında 2019 yılı verileriyle ne denli ileriye gittiğiniz gördüğümüz Citroën Türkiye yakaladığı büyüme ivmesiyle dikkat çekmişti. Binek sınıftaki C3’ün satış adetlerinin ardından C5 Aircross SUV modelinin satış performansıyla beklentileri aşması şüphesiz buradaki en önemli etkenler arasında. Marka tarafından yapılan yeni açıklamayla birlikte 2020 yılının ilk iki ayında da bu büyümenin lineer şekilde devam ettiğini görüyoruz. Şubat ayında 1.875 adetlik satış ile yüzde 4 pazar payına ulaşan Fransa merkezli üretici, ilk iki ayda markalar sıralamasında da beş basamak atlayarak dokuzuncu sıraya yükseldi.
Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında yeni Berlingo’yu, yılın son çeyreğinde de C5 Aircross SUV’u tüketicilerle buluşturan marka, 2019 yılını yüzde 2,5 pazar payı ile kapatmıştı. 2020 yılına da hızlı giren Citroën, ilk iki ayda gerçekleştirdiği toplam 2.709 satış ile markalar sıralamasında dokuzuncu sıraya yükseldi. Bu da genel klasmandaki pazar payının yüzde 3,6’ya çıktığını gösteriyor. Yeni C5 Aircross SUV, Şubat ayında kendi segmentinin podyumuna yükseldi. Geçtiğimiz yıl Eylül ayında tanıtılan model hızlı yükselişini sürdürerek Şubat ayında 1.046 satış ile C-SUV segmentinde ilk üç marka arasında yerini aldı.