Çok etkileyici görünen Aston Martin Valiant tanıtıldı. Karşımıza pist odaklı özel bir otomobil modeli daha bulunuyor.
En son “ürettiğimiz araçların yüzde 90’ı hala yollarda” açıklaması dikkat çeken efsane markanın yeni modeli Aston Martin Valiant, retro çizgide etkileyici bir süper otomobil. Aston Martin Valour’u temel alan ve F1 pilotu Fernando Alonso’nun desteğiyle hayat bulan Valiant, toplamda sadece 38 adet üretilecek. Üzerine kurulduğu 5.2 litrelik çift turbo destekli V12 motor ile 735 beygir güç sunan araç, sadece altı-vitesli manuel şanzıman ile alınabilecek ve gücü spesifik olarak arka lastiklere aktaracak. Ağırlığı düşürmek adına çok ciddi çalışmaların yapıldığı Valiant, 410 mm ön ve 360 mm arka disklerden oluşan güçlü bir karbon seramik fren sistemiyle kontrol altında tutuluyor. Arkasında dört farklı egzoz çıkışını merkezde bir araya getiren aracın, içinde ise özellikle açık yapıda bırakılan vites sistemi dikkat çekiyor. Recaro imzalı yarış koltukları ile donatılan Valiant için henüz bir fiyat paylaşılmıyor.
Şirketten bundan önce gelen son model DBX707 olmuştu. Devasa bir panjura ve genel olarak etkileyici, oldukça heybetli bir gövde üzerine kurulan model, beş yeni gövde rengi kazanıyor ve kokpit alanında önemli bir değişim barındırıyor. Artık birbirinden ayrı yapıda 12,3-inç boyutunda dijital gösterge takımı ile 10,25-inç boyutunda bir dokunmatik ekrana sahip olan araç, kablosuz Apple CarPlay ile Android Auto sunuyor ve en üstte tam 23 hoparlörlü 1.600 watt Bowers & Wilkins ses sistemiyle donatılabiliyor. Bir dokunmatik ekran kazanmasına rağmen fiziksel butonları rafa kaldırmayan ve bu çok iyi geri dönüşler alan yeni DBX707, standart olarak 22 inç jantların arkasına önde 16,5 inç ve arkada ise 15,4 inç boyutunda yüksek performanslı karbon seramik frenleri saklıyor.
DBX için artık tek bir versiyon sunuluyor, 542 beygir gücündeki V8 motor rafa kalkıyor. Bu bağlamda yeni DBX707’e çift turbo destekli 4.0-litrelik V8 motor ile güç veriliyor. 697 beygir güç üreten bu motor, dokuz vitesli ıslak debriyajlı otomatik şanzıman ile destekleniyor ve güç dört tekere aktarılıyor. İstenirse gücü yüzde 100 olarak arkaya da verebilen araç, güncellenen havalı süspansiyon sistemiyle artık daha iyi bir yol tutuşu getiriyor. Firmanın resmi verilerine göre yeni DBX707 modeli o’dan 100 km/s hıza 3,1 saniyede çıkabiliyor ve maksimumda 310 km/s hızı görebiliyor.