Continental’den suda kızaklamaya karşı destek konsepti

28 Mayıs 2018 19:00

Continental, aquaplaning (suda kızaklama) riskine karşı sürücüleri uyaran yeni konseptler geliştiriyor.

Continental’in çevre görüş kamerasının görüntülerinden ve lastik sensörlerinden gelen sinyallerinden (eTIS) faydalanan konseptleri, aracın ön tekerleğinin kaymasını engellemek için sürücüye zaman kazandırıyor.

Continental mühendisleri, aquaplaning riskini öngörmeye ve yönetmeye odaklanıyor. Continental, sürücüye erken uyarı verebilmek için ön tekerleğin olası kayma durumunu mümkün olduğunca erken tespit etmeyi amaçlıyor. Çevre görüş kameralarından ve lastiğe monte edilen eTIS (elektronik Lastik Bilgi Sistemi) sensörlerinden gelen sinyaller kullanılarak, yaklaşan suda kızaklama durumuyla ilgili sürücüye erken uyarı veriliyor.

Continental ayrıca suda kızaklama durumlarında, tekerleklere farklı fren kuvvetleri uygulayarak torkun yönlendirilmesi gibi, araçların kontrolü ve dengede tutulması gibi konseptler üzerinde de çalışıyor. Suda kızaklama, önceden uyarı imkanı olmaksızın, beklenmedik bir şekilde de gerçekleşebiliyor. Yoldaki diğer araçlara karşı tehlike oluşturabilecek bu gibi durumlar için ise V2X teknolojisi kullanılıyor.

Bu tehlikeyi, bir aracın sadece yakın çevresindekiler için değil, tüm diğer araçlar için güvenlik sensörü görevi gördüğü bir dayanışma ağı oluşturan V2X teknolojisi ve eHorizon ile azaltmak mümkün. Continental’in eHorizon teknolojisi, bu bilgiyi etkilenme ihtimali olan diğer araçlara iletebiliyor ve böylece bu araçlar sürüş fonksiyonlarını suda kızaklama koşullarına göre ayarlayabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Continental’dan konu hakkında açıklama

Continental ADAS (İleri Sürüş Destek Sistemleri) ve Lastik Etkileşimleri Müdürü Bernd Hartmann;

“Sürücü, aracının kaydığını hissettiğinde artık çok geçtir. Aquaplaning dediğimiz durum meydana gelmiştir. Suda kızaklama desteği konseptlerimiz, sürücünün lastiklerin altında olup bitenlerden haberdar olmasını sağlamak amacıyla suda kızaklamayı daha ilk aşamasında tespit eder. Bu, sürücülerin veya otonom araçların hızlarını ıslak yol koşullarına göre ayarlamasına yardımcı olabilir.” diyor.

Paylaş