COO’su görevi bırakan dünyanın mevcut en popüler sosyal medya kanallarından TikTok, ayrıca alışveriş odaklı yeni bir adım atıyor.
TikTok şirketinde 5 yıldır çalışan mevcut COO (Chief Operating Officer / Operasyon Direktörü) V Pappas, yaptığı açıklama ile görevi bırakacağını duyurdu. Daha önce YouTube’da da çalışmış tecrübeli isim, artık başka girişimlere odaklanacağını belirtti. TikTok bugün ayrıca dikkat çeken yeni bir alışveriş konusuyla da ses getirdi. Popüler platform, çatı şirketi olan ByteDance’ın bir yan kuruluşu tarafından gönderilecek ürünleri satışa sunduğu yeni bir uygulama içi “Trendy Beat” alışveriş bölümünü test ettiğini duyurdu. Şu an için sadece İngiltere merkezli olarak test edilen bu alışveriş bölümü, aktarıldığı kadarıyla trend videolarda görülen birbirinden ilginç ürünlerin satışına odaklanacak. Herkese açıldığı zaman çok yüksek ihtimalle inanılmaz kullanılacak bu bölüm, firmanın alışveriş odağını daha da güçlü hale getirecek. Uzun zamandır masada olan “TikTok Shop” alışveriş altyapısı ile şirket, diğer markaların ürünlerini doğrudan uygulama içinde satmalarına izin veriyor, bu yeni özellik ise direkt olarak TikTok’un kendi ürünlerini satmasını merkeze alıyor.
TikTok bundan önce sohbet botu “Tako” ile karşımıza çıkmıştı. Şu an halen erken aşamada yer alan Tako hakkında şirketten gelen ilk açıklama şöyle olmuştu: “Filipinler merkezli belirli bir kitle üzerinde test edilmeye başlanan Tako, TikTok’ta arama ve keşif konusunda kişilere yardımcı olacak yapay zekâ destekli bir araç. Tako, üçüncü parti bir sohbet asistanı tarafından destekleniyor ve TikTok’taki eğlenceli / ilham verici içeriklerin keşfedilmesini kolaylaştırmak için tasarlanıyor.” Genel kullanıma ne zaman gireceği bilinmeyen Tako, ana video ekranlarına bir simge olarak dahil edilecek ve üzerine basıldığı zaman özel bir sohbet penceresi açılacak. İçerik tavsiyesi yanında farklı konularda da bilgi verebilecek sistem, genel kullanıma girdiği zaman kullanıcıların oldukça hoşuna gidebilir ya da hiç kullanılmadan atıl durumda kalabilir.