Çin menşeli otomobil üretici Geely, Corona Virüsü nedeni ile açılamayan mağazalarındaki kayıpları “sanal satış” yöntemi ile aza indirmeye çalışıyor.
Otomotiv sektöründe yıkıcı Corona Virüsü etkileri görülmeye devam ediyor. Hatırlarsanız, geçtiğimiz günlerde Çinli yetkililer ülkedeki otomobil satışlarının yüzde 92 düştüğünü açıklamıştı. Gelen ek bilgilere göre ise otomobil markalarının showroomlarını açacak çalışan bile bulamıyordu. Kaldı ki mağazalar açık olsa da dahi sokaklarda birini görmek neredeyse mümkün değil. Üreticiler de bu durumu bir nebze kontrol altına almak için çeşitli önlemler alıyor. Fabrika durdurma kararlarının yanında Geely, daha pozitif bir açıklama yaparak, satışlarına devam ettiklerini ancak bunu İnternet üzerinde yaptıklarını açıkladı. Tesla, BMW gibi markaların da kullandığı sanal satış yöntemi ile müşterilere özel avantajlar da sunulacak. Firma, birinin araç alması durumunda yeni araçlarını kapılarına kadar getireceğini de ekliyor.
Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su An Conghui konu ile ilgili, “Geely Auto’nun Avrupa, ABD ve Çin’deki araştırma-geliştirme ve tasarım ekipleri birlikte çalışarak, anti-bakteriyel ve anti-viral özellikleri olan, havalandırma sistemleriyle düğmeler ve kollar gibi sık dokunulan yüzeylerde kullanılabilecek, çevresel açıdan sürdürülebilir malzemeler geliştirecek. Salgının önlenmesi, toplumun tüm kesimlerinin katılımıyla uzun süreli bir çaba gerektiriyor. İnsanlar en yaygın ulaşım aracı olan arabalarında çok zaman geçiriyor. Arabalar ikinci evleri gibi. Geely Auto, corona virüsü ile mücadele kapsamında havayı temizleyecek ve virüsleri filtrelenecek, sağlıklı ve akıllı arabalar geliştirmek için yaklaşık 53 milyon dolar kaynak aktardı.” şeklinde konuşmuştu.