Önemli donanım üreticilerinden Corsair’in satın almak istediği Fanatec’in sahibi Endor AG, sürpriz bir kararla iflas başvurusunda bulundu.
Daha önce 70 milyon euro, şimdi ise tam 95 milyon euro borçla mücadele ettiği aktarılan Endor AG, iflas başvurusu ile yeni bir yola girdi. Bu konuda bir açıklama yapan Thomas Jackermeier sonrasında CEO’luk görevini üstlenen Andres Ruff, “Bize duydukları güven ve verdikleri destek için müşterilerimize, çalışanlarımıza ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyoruz. İflas işlemlerinin bir parçası olarak yeniden yapılandırmaya devam edeceğiz ve şirketi yeniden organize etmek için tüm hızımızla çalışacağız. Bu durumdan daha güçlü bir şekilde çıkacağımıza ve sürdürülebilir şekilde kârlı bir büyüme yoluyla geri döneceğimize eminiz.” dedi. ABD’li donanım devi Corsair, şimdiye kadar bir stratejik yatırımcı olarak hareket ediyordu ve Endor mali açıdan yeniden istikrarlı hale geldiğinde şirketi devralmayı planlıyordu. Daha önce Corsair’in adımı için şu açıklama geçilmişti: “Fanatec, güçlü bir topluluğa sahip inanılmaz bir marka ve Corsair’in Fanatec’in sadık müşterileri, çalışanları ve iş ortakları için ideal bir yuva olduğuna inanıyoruz. Bu işlem şirketin önemli seviyeye ulaşan borç yükünü çözecek ve şirketi büyüme ile ürün portföyünü genişletmeye devam edebilecek şekilde konumlandıracak.”
Fanatec’ten gelen en son direksiyon çözümlerinden birisi ise Clubsport DD olmuştu. Hatırlamak adına DD” yani “Direct Drive” temelli model, bu sayede olabilecek en gerçekçi ve güçlü direksiyon tepkilerini sunuyor. CLS DD’nin ve Gran Turismo DD Pro’nun gövde yapısını merkeze alan ancak daha büyük olan Clubsport DD, toplam 12 Nm güçte çalışıyor, bu birçok profesyonel yarış sürücüsü için dahi yeterli kabul ediliyor (ayrıca PlayStation uyumlu 15 Nm’lik bir ClubSport DD+ da geliyor). Fanatec imzalı Direct Drive üniteler için özel olarak tasarlanan yeni Force Feedback bildirim protokolü FullForce’a destek veren ünite, Fanatec’e göre bu sayede yoldaki bozukluklar yanında motor titreşimlerini de kişilere çok iyi şekilde hissettirebiliyor.
Şirketin, “Şimdiye kadarki en gelişmiş ClubSport ünitemiz” dediği ürün, pasif olarak soğutuluyor olmasına rağmen yüksek güçte ve uzun kullanımda dahi ısınma yapmıyor, çok hızlı tepkiler verebiliyor ve güçlü bir motor şaftı ile destekleniyor. Şirketin yeni geliştirdiği “QR2” hızlı direksiyon bağlantısı üzerine kurulan ünite, eğer Xbox tarafına özel bir Fanatec direksiyon kullanılırsa Xbox konsollarda da çalışıyor.