N. Sane Trilogy için belki de şimdiye dek yapılmış en iyi remake olabilir dedik (Monkey Island’ın da hakkını yemeyelim tabii). Vicarious Visions; dokuları toparlayalım, köşeleri törpüleyelim, ışıklandırmayı kökleyelim diyerek kesinlikle işin kolayına kaçmamış. Üç oyunun tamamı baştan aşağı elden geçirilmiş, grafikler günümüze yakışır hale çekilmiş ve bilmeyene dün çıkmış gibi yedirebilir hale getirilmiş. Oyun içi sinematikler baştan çizilmiş, bir animasyon filmi kalitesine yaklaşılmış ve oyundaki tüm seslendirmeler, aynı sanatçılarla tekrar yapılmış. Yeni müzikler bestelenmiş, Crash’in bastığı yerin yapısına uygun olacak şekilde çıkacak ayak seslerine kadar sıfırdan ses kayıtları alınmış. Kısacası; Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, isminin ağrılığına yakışır bir kaliteyle günümüze taşınmış.
İçerik anlamında ise, oyunlar daha önce de söylediğimiz gibi neredeyse eskisiyle aynı. Üçüncü oyunla birlikte seriye eklenen zaman yarışları hepsine dahil edilmiş ve Crash’in kız kardeşi Coco ile hemen hemen tüm bölümleri oynama imkanı sunulmuş. Yapılan yeniliklerde bizim keyfimizi kaçıran tek unsur; istediğiniz zaman kayıt edebilme imkanının eklenmesi oldu. Crash Bandicoot’un sahip olduğu zorluk derecesinde, kayıt noktalarının birbirlerinden uzak olması çok önemli bir etmendi. Günümüz oyuncu kitlesinin kolaya alışan hali düşünülerek eklenen bu özelliği anlayabiliyor lakin kabul etmiyoruz.
ELALEM PLATFORM OYUNU GÖRSÜN
Yazının girişinde söz ettiğimiz dinozorlar aslında biraz da bizleriz. Çocukluğumuza temas etmiş önemli yapımlar günümüze uyarlandıklarında, yaşanabilecek olumsuz sonuçlarla hatıralarımıza leke sürülmesinden pek bir korkuyoruz. Ancak tıpkı Monkey Island ve Grim Fandango’da olmadığı gibi, Crash Bandicoot için de korktuğumuz olmadı. Hem bizler böylesi harika oyunları 20 yıl sonra tekrardan oynama imkanına sahip olduk, hem de yeni nesil oyuncuların Crash ile tanışma imkanı oluştu. Keşke paket içinde Crash Bash de olsaydı diyeceğiz ancak o kadar da şımarmayalım hadi…