Başlı başına marka haline getirildiği 2018’den itibaren ciddi yükseliş içerisinde olan Cupra, Türkiye’nin de dahil olduğu yeni pazarlara gözünü dikti.
Volkswagen grubunun yükselen isimlerinden birisi olan Cupra, içerisindeki potansiyelini adeta başlı başına bir marka olarak yola devam ettirilmesiyle buldu. Bugün tanıtımı gerçekleştirilen Formentor VZ5 ile performans noktasında güncel zirvesini de yakalayan yeni oluşumun çok kısa bir sürede sağlam bir ürün gamı oluşturduğuna şahit olduk. Leon ve Ateca sonrası El-Born ile elektrikli otomobil pazarında da iddialı olacak marka yönetimi, bugün gerçekleştirilen tanıtımda genişleme planları hakkında da önemli mesajlar verdi. Hibrit ve elektrikli satış beklentilerini de yüksek tutan Cupra’nın Türkiye, İsrail ve Meksika pazarlarına ağırlık verme planını özellikle vurgulaması dikkat çekti.
3 yıl gibi kısa bir sürede beklentileri de aşan bir başarıyı yakalan markanın geleceğe çok daha emin baktığını belirten CEO Wayne Griffiths rakamlar paylaşmayı da ihmal etmedi. Geçtiğimiz yıl pazarı kasıp kavuran pandemi sürecinde bile büyümeyi başardıklarını belirten Griffiths; “Geride bıraktığımız yılın başarılı sonuçları, 2021 yılına umutla bakmamızı sağlıyor. Bu yıl geçtiğimiz yıl yakaladığımız satışları ikiye katmalamayı hedefliyoruz.” ifadelerine yer verdi. Sunumla birlikte açıklanan rakamlarda markanın aktif hale getirildiği 2018 yılından bu yana 65.000 adetlik satışı geçtiğini görüyoruz. İlk özgün modeli olan Formentor’u piyasaya sürülmesiyle ilgiyi ve pazar payını daha da artırma potansiyeli barındıran Cupra, satış rekorlarının yanında en hızlı büyüyen marka olarak da kayıtlara geçti.
Cupra’nın bugün açıkladığı genişleme stratejisinin temelleri üç ana ayak üzerine kuruluyor. Bu kapsamda pazar gerekliliklerine paralel olarak ürün yelpazesini elektrifikasyona doğru genişletecek olan marka, distribütörlük be bayii ağına da farklı bir açıdan yaklaşmayı hedefliyor. Planın elektrifikasyon ayağında Cupra’yı bu yıl oldukça fazla gündemde göreceğimizi söyleyebiliriz. Ateca’nın yanı sıra Leon ve Formentor’un hibrit seçenekleriyle kullanıcıların karşısına çıkacak olan marka, Avrupa’daki varlığını güçlendirmeyi ve Norveç gibi elektrikli payı yüksek pazarlara erişmeyi hedefliyor. Bu kapsamda Formentor’un toplam satışlarının yüzde 50’sinin plug-in hibrit versiyonlar üzerine şekillenmesinin planlanması da dikkat çekiyor. Bu planlamalar içinde Türkiye’yi de merkezde göreceğimizi özellikle belirtmekte fayda var.
SEAT Tarraco