Yeniden kimlik oluşturan markanın özgün modellerinden biri olacak Cupra Tavascan, tasarım çizgileriyle konseptini aratmayacak.
Seat içerisinden çıkış sürecinde ilk özgün projesini Formentor üzerinden yollara çıkartan Cupra, son yıllarda attığı adımlarla Volkswagen Grubu’nun en başarılı isimleri arasında yer aldı. 2022 yılında bir önceki yıla göre satışlarını katlayan yeni oluşumun elektrifikasyon tarafındaki en önemli hamlesi ise şu anda karşımızda duruyor. İlk kez 2019 yılında Frankfurt’ta konsept formu üzerinden tanıştığımız Cupra Tavascan, Formentor ve Born’un ardından markanın özgün modellerinden olacak. Coupe SUV çizgileriyle gelen Tavascan’ın seri üretim formu, konsepti aratmayacak agresiflikte karakter ortaya koyuyor.
Grup içerisinde değerlendirdiğimizde Volkswagen ID.5 ve Audi Q4 e-tron gibi isimlerle benzer dinamiklerde olduğunu söyleyebileceğimiz Tavascan’ın tasarım ve geliştirme süreci anavatanı olan İspanya’da gerçekleştirildi. Buna paralel olarak kendi içerisinde karakteristik bir yapıya sahip olan modelin tasarımında üçgen formunun dominant olduğunu da kolaylıkla ayırt edebiliyoruz. LED gündüz farları başta olmak üzere kokpitte de fazlasıyla kendisini hissettiren modelin ön yüzünde, ID.3’ün kuzeni olan Born’un karakterini de anımsamak mümkün. Tavascan’ın serim üretime 4.644 milimetre uzunluk, 1.861 genişlik ve 2.766 milimetre aks mesafesi değerleriyle taşındığını da bu noktada belirtmeden geçmeyelim.
Grubun diğer üyelerinde de gördüğümüz MEB platformu üzerine inşa edilen Tavascan’ın altyapı seçenekleri iki noktaya ayrılıyor. Giriş seviyesinde tek elektrik motoruyla gelen modelde 281 beygir güç ve 545 Nm tork değerleri karşımızda olacak. Arkadan itişli olarak gelen bu paketin bir üstünde konumlanacak çift elektrik motorlu versiyon ise 335 beygir güç ve 679 Nm tork değerleriyle kullanıcılara hizmet edecek. Resmi kanallar üzerinden paylaşılan verilere göre VZ olarak isimlendirilen bu paket üzerinden ürün gamının en iyi 0-100 değeri 5,6 saniye olacak. Tavascan’da konumlandırılacak adaptif şasi kontrolü ve sportif direksiyon sistemi de işleyişte aracın önemli destekçileri arasında.