2022 yılı satış rakamlarını paylaşan Cupra, yaşanan kriz süreçlerine rağmen kendi içerisinde ciddi sıçrama yaptı.
Son yıllarda dengelerin değiştiği otomotiv endüstrisinde kartlar adeta yeniden dağıtıldı. Avrupa pazarına giriş yapan Çinli üreticilerle birlikte kullanıcılar yeni deneyimlerle tanışırken, pazarda bilinen bazı rozetlerde de başlı başına dönüşüm adımıyla yeni markalar ortaya çıkartıldı. Volvo cephesinde Polestar üzerinden gördüğümüz bu stratejinin Volkswagen Grubu’ndaki temsilcisi ise Seat içerisinde ayrılarak yeni bir markaya evrilen Cupra oldu. 2018 yılından itibaren kendi oluşumu üzerinden ürünler ortaya koyan Cupra, 2020’de lanse ettiği Formentor ile birlikte ilk özgün modelini pazara sunmuş oldu. Bu kapsamda önümüzdeki süreç için Tavascan üzerinde çalışmaya devam eden yeni oluşum, 2022 yılında elde ettiği satış başarısıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.
Grup içerisinde Seat da dahil olmak üzere pek çok markanın düşüş yaşadığı 2022 satışlarında, Cupra cephesinin satışları yüzde 92,7 oranında artış gösterdi. Bu artışa paralel olarak geçtiğimiz yılda 152.900 adetlik satış bildiren markanın 2021’deki verisi ise 79.300 adet olarak kayıtlara geçmişti. İçerisinden ayrıldığı Seat’ın yüzde 40,5 oranında düşüş yakalaması da şüphesiz bu tabloda dikkat çekenler arasında.