Halen aktif olarak desteklenen ve yeni teknolojiler kazanan Cyberpunk 2077 için yeni DLSS seçeneği olarak DRS geldi.
Nvidia ekran kartı sahiplerinin kullanabildiği ve çok sevdiği DLSS teknolojisi, gelişmeye devam ediyor. Örneğin 2.11 güncellemesi ile beraber Cyberpunk 2077 oyunu içindeki DLSS seçenekleri arasına DSR yani Dynamic Resolution Scaling de eklendi. Performance, Balanced ve Quality yanına konumlandırılan bu seçenek, direkt olarak kare hızını sabit tutmaya odaklanıyor. Teknoloji belirlenen kare hızını sabit tutmak adına çözünürlüğü oyun sırasında dinamik olarak ayarlayabiliyor yani artırıp azaltabiliyor. Örneğin Cyberpunk 2077 oyunundaki grafiksel olarak kalabalık yani yoğun alanlardaki performans kaybını önlemek adına çözünürlük gerçek zamanlı olarak düşürülüyor, diğer alanlarda ise tekrardan artırılıyor. CP77’den “Path Tracing” ile beraber çalışmadığı belirtilen teknoloji, Marvel’s Avengers oyununda da destekleniyor.
Nvidia ekran kartlarına bundan önce de güzel bir özellik gelmişti. Kullanıma sunulan RTX Video HDR özelliği, spesifik olarak videolara odaklanıyor ve yapay zeka ile analiz yaparak standart SDR içerikleri HDR yapabiliyor. Windows’ta HDR’ın açılması için HDR10 uyumlu bir monitör yeterli oluyor, HDR içerikler uygun şartlar altında daha etkileyici bir görüntüleme deneyimi sunabiliyor. Bugün çıkan Nvidia 551.23 Game Ready sürücüleri kapsamında gelen teknoloji, şu an Microsoft Edge ve Google Chrome üzerinde aktif olarak kullanılabiliyor.
Zamanla daha iyi hale gelecek teknoloji, deneyenlere göre şimdiden fena sonuçlar ortaya koymuyor. Ekran kartı devi Nvidia, CES 2024 kapsamında da çok daha keskin ve net görüntüler için G-SYNC Pulsar teknolojisini duyurmuştu. Nvidia ekran kartlarında ve uyumlu monitörlerde yer alan G-SYNC teknolojisi uzun yıllardır kullanımda. Yırtılmasız akıcı bir oyun deneyimi sunan bu sevilen teknoloji için CES 2024 kapsamında G-SYNC Pulsar adı verilen bir versiyon karşımıza çıktı.
Bu teknoloji oyunlardaki hızlı hareketler anında oluşan bulanıklığı hatırı sayılır oranda azaltıyor, bu sayede çok daha akıcı ve net bir oyun deneyimi elde edilebiliyor. Pulsar yapılan açıklamaya göre iki farklı önemli teknolojiyi birleştiriyor, bunlar Adaptive Overdrive ve Pulse Modulation olarak aktarılıyor. Nvidia’ya göre Adaptive Overdrive piksellerin bir renkten diğerine geçiş hızını dinamik olarak ayarlıyor. Bu altyapı direkt olarak monitör parlaklığının ve süresinin elektriksel akımını kontrol eden Pulse Modulation ile birleştiriliyor. Kağıt üzerinde iyi görünen teknoloji çok daha iyi bir oyun deneyimi vadediyor ancak maalesef ilk aşamada sadece ASUS ROG Swift PG27 Series G-SYNC monitörlerde ve yıl sonunda denenebilecek.