Dacia cephesinde logo değişim süreci netleşti; işte detaylar

17 Haziran 2021 19:06

Son yılların yükselen üreticilerinden birisi olan Dacia, yeni marka kimliğinin öncüsü olan logosunu kademeli olarak devreye almaya başlıyor.

Renault grubunun 2021 ile birlikte özel bir etkinlikle duyurduğu yenilenme dönemi, içerideki markaların tamamında radikal şekilde hissedilecek. Son yılların yükselen isimlerinden olan Dacia da bu dönüşümki rolünü yeni marka kimliğiyle almaya hazırlanıyor. Renault’nun da logo hamlesiyle güncellediği kimliğe paralel şekilde yapılan hamle sonucunda, Romanyalı üreticinin çok daha güçlü bir karaktere bürüneceği mesajı veriliyor. Dacia’nın 2021’in başında açıkladığı yeni bir dönemin habercisi olan stratejisi, marka kodlarına sadık yeni logo, amblem, renklerine yansıdı. Başarısının arkasındaki unsurları esas alan marka, daima uygun bir fiyata sadelik, orijinallik ve sağlamlık değerlerini yansıtmaya devam eden yeni bir hisse kavuşuyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dacia yeni logosunu haziran ayından itibaren kullanmaya başlıyor

Dacia cephesindeki bu yeni logonun ilk örneklerini ocak ayı içerisinde tanıtılan Bigster konseptinde görmüştük. Modelin de büyük ilgi çekmesiyle birlikte adından söz ettiren yeni logo, ilk günden bu yana Dacia’ya rehberlik eden ve markanın özünü vurgulamaya çalışan “Tasarım Ekibi” tarafından şirket içerisinde yaratıldı. Yeni görsel kimliğin merkezinde yer alan logo, daima var olan bir sağlamlık ve denge hissi uyandırıyor. Birbirlerinin ters görüntüleri olan “D” ve “C” harflerinin şekli değiştirilerek markanın kompakt ve zeki ruhu ön plana çıkarılıyor. Logonun geometrik çizgileri, harf dizisine mekanik bir hareket hissi veriyor.


Amblem, aralarında güçlü ve uyumlu bir ilişki bulunan zincirin halkaları gibi, “D” ve “C” harflerini bir araya getirerek logonun özünü yansıtıyor. Kolayca tanınabilecek yeni Dacia amblemi güçlü ve anlamlı bir sembol olarak markayı vurguluyor. Sade ve kolaylıkla anlaşılan bu iki yeni tasarım, her gün milyonlarca tüketicinin kullandığı Dacia modellerinin sağlam yapısını yansıtıyor. Özellikle küçültülen grafik tasarım unsurları, Dacia’nın temel gerekliliklere odaklanan bir marka olduğunun altını çiziyor. Her bir parça daha fazla dijital içerik için yeni fırsatlar yaratırken, uyumlu bir bütünlük oluşturmak üzere diğerlerine uyum sağlıyor. Yeni grafik tasarım unsurlarının, tıpkı markanın kendisi gibi oldukça sağlam ve esnek yapısı dikkat çekiyor. Logoda yer alan ok şeklindeki “D” harfi, tasarımın bütününü işaret ederken, yüzü geleceğe dönük bir markanın yarattığı hareket hissini ön plana çıkarıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni marka kimliği, Haziran 2021’den itibaren markaya özel siteler, reklamlar ve broşürler vasıtasıyla hayata geçirilmeye başlanacak. Dacia satış noktaları, 2022’nin başından itibaren kademeli olarak yeni marka kimliğine geçecek. 2022’nin ikinci yarısından itibaren araçlarda yeni logo ve amblem kullanılacak. Romanyalı üretici ürün gamına ekleyeceği haki yeşili, terakota ve kum rengi seçenekleriyle de doğadan ilham alacak.

İlginizi çekebilir

Dacia’nın ilk elektrikli otomobili Spring Electric ile tanışın

Paylaş