Dacia Duster tek jenerasyonda 2 milyon satış adedini geride bıraktı

03 Şubat 2022 12:33

Markasının günümüzdeki konuma gelmesinde önemli paya sahip olan Dacia Duster, kısa süre önce 2 milyon satış adedini geride bıraktı.

Dacia ürün gamında 2010 yılında dahil edildiği günden beri segmentininde başı çeken Duster, markayı geleceğe taşıyan yeni nesil ikinci Dacia oldu. Erişilebilir, şık ve güvenilir olan Duster, 2010 yılında ihtiyaçlara cevap veren bir model olarak doğarken hızla marka ve tüm sektör için ikonik bir model haline geldi. Halihazırda satışta olan versiyonuyla birlikte otomatik şanzıman başta olmak üzere konfor odaklı silahlarla zenginleştirilen Dacia Duster, kısa süre önce 2 milyon satış adetine ulaşarak büyük bir başarı elde etti. Türkiye 152 bin 406 adetle, en fazla Duster satışı gerçekleşen 4’üncü ülke konumunda bulunuyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dacia Duster bu süreçte 40 farklı ödüle layık görüldü

Duster satışa sunulduğu günden bu yana 40’ın üzerinde ödül kazanarak da dikkatleri üzerine çekti. Romanya’da Yılın Otomobili, İngiltere’de En İyi SUV, Almanya ve Belçika’nın En İyi Aile Otomobili gibi ödüller macerada öne çıkıyor. İlk nesil Duster en çok satan model olmayı başarırken, yenilenen haliyle bu başarının da ötesine geçti. Yaklaşık yedi yıl sonra, 2017 yılında yenilenen tasarım; orijinal DNA’yı korurken geçmişin üzerine inşa edilerek daha da iyisini sunuyordu. Çok sayıda şirket içi tasarım yarışması ve heyecan verici bazı eskizlerin ardından önerilerin arasından sıyrılan Duster; daha kaslı bir tasarım, daha yüksek omuz çizgisi ve daha iddialı bir ön ızgara ile dikkat çekiyor. Ayrıca Duster 2, ön konsolunun ortasında iki değil üç havalandırma ızgarası bulunan tek Dacia modeli olarak da ürün gamından ayrılıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Paylaş