reklamı kapat

POPÜLER

Dacia Jogger otomatik vites

Dacia Jogger otomatik vites seçeneği Türkiye’ye gelecek mi?

Planlamalar içerisinde yer alan Dacia Jogger otomatik vites seçeneği için kullanıcıların hibrit motor dinamiğini beklemesi gerekecek.

Bu yılın Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de merak edilen otomobillerinden birisi şüphesiz Dacia Jogger. Romanyalı üreticinin uzun süre sonra ürün gamına yeni bir model dahil etmesi sebebiyle de dikkatleri üzerine çeken planlamada, 7 kişilik yolcu kapasitesi hamlesi öne çıkıyor. Bu hamleyle, Avrupa pazarında bu yolcu kapasitesiyle satın alınabilecek en ucuz otomobil rozetini de kapan Jogger, kasım ayı itibarıyla artık Türkiye listelerine giriyor. Pazara iki farklı motor ve üç farklı donanım seçeneğiyle giren Jogger için merak edilen noktalardan birisi de otomatik vites. Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’ye de sadece manuel şanzıman ile giriş yapan Jogger için otomatik vites seçeneğini görmek için ilk olarak hibrit motor dinamiklerini beklememiz gerekiyor. Dacia’nın satışa sunacağı ilk hibrit otomobil olacak Jogger’ın bu versiyonu eğer bir değişiklik yapılmaz ise 2023’ün ikinci çeyreği içerisinde Türkiye pazarında da satışa sunulacak. Jogger’ın Extreme özel versiyonu da 2023 Ocak ayı itibarıyla Türkiye’deki yetkili satıcılarda yerini alacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dacia Jogger hibrit için masadaki beklentiler

Satışa sunulmasıyla birlikte piyasadaki en uygun fiyatlı 7 koltuklu hibrit otomobil rozetiyle satışa sunulacak olan versiyonda 1,6 litrelik benzinli motorun temel oluşturması bekleniyor. Bu motora bir adet elektrikli motor ve ve bir yüksek voltajlı marş motoru olmak üzere iki elektromotor ve çok modlu debriyajsız bir transfer kutusundan eşlik edecek. 1,2 kWh (230V) kapasiteli batarya sisteminde rejeneratif fren sistemi sayesinde enerjisi geri-kazanım verimliliği de üst planda olacak. Dacia bu sistem sayesinde şehir içi kullanımlarında yüzde 80 oranında tamamen elektrikli sürüşe imkan tanıyor ve böylece aynı hacimdeki standart benzinli motora göre yüzde 40’a varan yakıt tasarrufunun yakalanabildiğinin altını çiziyor. Sürüş modları arasında otomatik olarak geçiş yapan sistem sayesinde sürüş keyfi ve enerji performansı otomatik optimize edilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlginizi çekebilir

Dacia’nın ilk elektrikli otomobili Spring Electric ile tanışın