Dacia Sandriders, zorlu Dakar Rallisi’nde mücadele edecek
Ekim ayında Fas Rallisi’nde ilk zaferine ulaşan Dacia Sandriders, yapılan açıklamaya göre zorlu Dakar Rallisi’nde mücadele edecek.
Bu konuda Dacia Türkiye’den gelen açıklama şöyle oldu: “Ekim ayında Fas Rallisi’nde ilk zaferine ulaşan Dacia Sandriders, şimdi de motorsporlarının en büyük macerası niteliğinde olan zorlu Dakar Rallisi mücadelesine kilitlendi. 2025 FIA Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nın (W2RC) 3–17 Ocak tarihleri arasındaki açılış yarışı, hem sürücüler hem de yarışacak otomobiller için benzersiz bir mücadele niteliği taşıyor. Dakar Rallisi’nin provası niteliğinde olan Fas Ralli’sinin ardından, Suudi Arabistan’ın batısından doğusuna kadar kum tepecikleri ile kayalık geçitler boyunca sürecek bir rotada gerçekleşecek Dakar Rallisi, Dacia Sandriders’ın 2025 W2RC şampiyonluk mücadelesinin başlangıcını simgeliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2025 Dakar Rallisi, 3 Ocak tarihindeki Açılış (Prologue) etabının ardından, zamana karşı yarışılan 5.145 kilometrelik bir rotadan ve yoğun rekabetin yaşanacağı 12 günlük bir mücadeleden oluşuyor. Suudi Arabistan’ın batısındaki Bisha’dan başlayacak yarış, Hail’de bir günlük dinlenme ve başkent Riyad’da bir gece konaklamanın ardından doğudaki Shubaytah’ta sona erecek. Yarış aynı zamanda 971 kilometrelik zorlu bir parkuru kapsayan 48H Chrono etabını da içeriyor.
Dacia Sandriders Takım Sorumlusu Tiphanie Isnard, toplam üç yarış otomobilinden oluşan takımı bekleyen zorlu mücadelede ekibine güveniyor. Isnard, “Sadece olağanüstü bir meydan okuma olarak tanımlayabileceğimiz bir mücadeleye girmek üzereyiz. Ancak hazırlanmak için çok fazla çalıştık. Cesaret ve inançla bu zorlu mücadelenin üstesinden gelmeye kararlıyız.” dedi.
“Yaklaşık üç yoğun hafta boyunca çok az dinlenme fırsatı bularak yoğun bir şekilde hazırlandık. Yine de bizi neyin beklediğini görmek için heyecanlıyız ve başlamak için sabırsızlanıyoruz. Elbette Fas Rallisi’ndeki zaferimizin ardından yarışa kazanan olarak gidiyoruz. Ancak eğer karşı karşıya olduğumuz bu mücadeleyi hafife alırsak veya her aşamada odaklanmayı sürdüremezsek, geçmişteki zaferimiz hiçbir işe yaramayacaktır.”
FAS RALLİSİ’NDE ÖĞRENİLEN DEĞERLİ KAZANIMLAR, PRATİKTE DE UYGULANACAK Fas Rallisi’nin ardından Suudi Arabistan’a doğru yola çıkmadan önce, Dacia Sandriders takımının BFGoodrich donanımlı Ultimate kategorisindeki otomobillerini hazırlamak için yalnızca bir aydan daha kısa bir zamanı bulunuyordu. Teknik Direktör Philip Dunabin, 2025 Dakar Rallisi öncesinde sürdürülebilir yakıtlı Dacia Sandriders’ta ne gibi değişiklikler yapıldığını açıkladı.
Dunabin, “Fas Rallisi’nde birinci ve ikinci olmak, Dacia Sandrider’ın iyi bir performans seviyesine sahip olduğunu gösterdi” dedi. “Elbette Fas’tan Dakar’a giderken, iki haftayı sorunsuz bir şekilde geçirebileceğimizden emin olmak için güvenilirliğe odaklandık. Fas’tan sonra Galler’deki Sweet Lamb’da tam gün çalışarak motorun olası güvenilirlik sorunlarını iyileştirmek için çalıştık. Bunun dışında motorun soğutma performansını ve aracın diğer yönlerini optimize etmek üzere bir başka oturum daha gerçekleştirdik. Bunu İngiltere’deki MIRA tesisinde bir rüzgâr tünelinde yaptık. Fas’ta ve rallide yaptığımız testlerde motorun fanlarını kontrol eden elektronikle ilgili bazı sorunlar yaşadık.
Alpine Racing’in yardımıyla, fan elektroniklerine oldukça derin bir dalış yapabildik ve bu bileşenlerin güvenilirliğini artırmak için fan üreticisi ile birlikte çok sayıda önlem aldık. Dakar’ı geçmek için yeterli dayanıklılığa sahip olduğumuzdan emin olmak adına ömrü kısıtlı ürünler üzerinde de çalıştık. Bu geliştirme çalışmalarını, Fas Rallisi sırasında ve testlerde bileşenlerin gösterdiği performansın değerlendirmesine dayandırdık. Bu nedenle, Dakar’ın sonuna en az sayıda sorunla ulaştığımızdan emin olmak için her bir bileşenin ömrü hakkında iyi bir anlayışa sahibiz. Tüm bu önlemler Dacia Sandriders’ın Dakar’daki ilk gösterisinde mümkün olan en iyi sonucu almamızı sağlayacak.”