Markasının ilk elektrikli modeli olarak asfalta inen Dacia Spring Electric, fiyat/performans dinamikleriyle öne çıkmaya başladı.
Dacia’nın ilk elektrikli otomobili olarak maceraya atılan Spring Electric, Romanyalı üreticinin erişilebilirlik felsefesini segment sınırlarını zorlayarak sokaklara taşıyor. Kendi liginde Avrupa’nın en ucuzlarından birisi olmasına karşın teknik nitelik ve donanım bazında ihtiyaçları başarılı şekilde karşılamasıyla dikkat çeken model, yarışmalarda yavaş yavaş adıdan söz ettirmeye başladı. Mart ayında pazara sunulan Dacia Spring Electric, Auto Best’in “Avrupa’da Satın Alınabilecek 2022 Yılının En İyi Otomobili” yarışmasında finalist olarak seçildi. Bu vesileyle aracın teknik niteliklerini de bir kez daha hatırlamakta fayda var.
Avrupa’da tüm temel donanımlar dahil (navigasyon, klima, elektrikli camlar ve daha fazlası) rakipsiz bir fiyata sunulan Spring elektrikli ulaşımı herkes için ulaşılabilir kılıyor. 4 tam boy koltuğu ve neredeyse 300 litrelik bagajı ile segment dinamiklerinden ödün vermeye otomobil, şehir içinde 305 km’ye varan menzili mümkün kılan bir altyapıya sahip. Şehir dışı sürüş dinamiklerinin de değerlendirildiği ortalama menzil değeri 230 kilometre olarak resmiyet kazanan modelin altyapısında ise 26,8 kWh’lik batarya konumlandırılıyor. Kullanıcılar bu bataryayı 220V kaynak üzerinden yaklaşık 14 saat, 7,4 kW’lık Wallbox kaynağı üzerinden ise yaklaşık 5 saatte tamamen dolu hale getirebiliyor. Aracın desteklediği en hızlı şarj kaynağı ise 30 kW. Bu senaryoda ise tamamen dolum yaklaşık 1,5 saat aralığında yakalanabiliyor. Auto Best, aralık ayında Spring’in de bulunduğu “Avrupa’da Satın Alınabilecek 2022 Yılının En İyi Otomobili” ödülünün kazananını duyuracak.