Daimler’in Amerika pazarının en önemli oyuncularından birisi olan Freightliner ailesine eklediği elektrikli kamyonlar, günümüz standartlarına cevap verebilecek nitelikte.
Konsept olarak tanıtımının gerçekleştiği günden beri soru işaretlerinin odağında olan Tesla Semi, taşımacılık dünyasından yeni bir standart getirme iddiasıyla yola çıkacak. Gerçekçi tahminler üzerinden 2020 öncesinde gelmesi pek mümkün görünmeyen modelin karşısındaki rakiplerse, tesisleşme ve köklü geçmişlerinin avantajını kullanmaya devam ediyor. Ticari araç sınıfında Fuso‘yu elektrikli ünite üzerinden satmaya başlayan Daimler, Amerika pazarında çok ciddi bir rolü olan Freightliner‘ın ürün gamını da bu süreçten mahrum bırakmıyor. Alt markasının ürün gamına eCascadia ve eM2 modellerini dahil ettiğini duyuran şirket şubat ayında gerçekleştirdiği eActros‘u da bu şekilde yalnız bırakmamış oldu. Menzil değerleri itibarıyla kamyoncular için hala soru işaretleri barındıran modellerin şarj konusundaki detayları satış sürecini doğrudan etkileyecek.
Freightliner’ın halihazırda sunulan Cascadia versiyonunun elektrikli versiyonu olan eCascadia, heybetinden de anlaşılabileceği üzere daha çok ağır işlerin altına girmeyi seviyor. Uzun mesafeli taşımalarda ter döken standart versiyona oranla kullanıcılarını biraz daha düşündürebilecek olan model, tek seferde 400 kilometrelik menzil değeri kat edebilecek. Elektrik gücüyle yürüyen modellerde sunulan menzil değeri kadar şarj süresi de önemli. Markadan gelen açıklamaya göre 730 beygirlik güce sahip olan eCascadia, 90 dakikalık şarj ile 320 kilometre menzil kat edebilecek noktaya gelebiliyor. Bu da yüzde olarak yaklaşık 80 birim demek.