Daimler ve Volvo’nun kamyon kolları tarafından hayata geçirilen “cellcentric” oluşumu, hidrojen yakıt teknolojisi üzerine odaklanıyor.
Ticari araç endüstrisinin önde gelen iki şirketi olan Daimler Truck AG ve Volvo, yeni yakıt hücresi ortak girişimi “cellcentric” stratejisini duyurdu. Bu ortak girişim, karayolu yük taşımacılığının karbon-nötr olması açısından çok büyük öneme sahip olan uzun mesafeli elektrikli kamyonlarda hidrojeni çevreci enerji kaynağı olarak kullanmayı hedefliyor. Şirket bu amaçla Avrupa’nın en büyük seri üretim yakıt hücresi sistemlerinden birini kurmayı planlıyor. Eğer her şey planlandığı gibi giderse üretimin 2025 yılında başlaması planlanıyor.
Özel bir dijital etkinlikte duyurulan cellcentric oluşumu yakıt hücresi sistemleri geliştirecek, üretecek ve pazarlayacak. Firmanın odak noktası uzun yol kamyonlarında hidrojen bazlı yakıt hücresi kullanımı olsa da sistemler farklı alanlarda da uygulanabilecek. Avrupa Yeşil Anlaşması’nın bir parçası olarak 2050 yılına kadar Avrupa’da CO2 nötr ve sürdürülebilir ulaşım için hareket eden cellcentric, hem Daimler Truck AG hem de Volvo Grup’un onlarca yıllık bilgi birikimi ve geliştirme çalışmalarından yararlanıyor.
Avrupa’nın büyük kamyon üreticileri, 2025 yılına kadar ağır ticari araçlar için yaklaşık 300 yüksek performanslı hidrojen dolum istasyonu ve en geç 2030 yılına kadar Avrupa’da yaklaşık 1.000 hidrojen dolum istasyonu inşa edilmesini talep ediyor. Cellcentric ortak girişimi, karayolu yük taşımacılığının karbon-nötr olması açısından çok büyük öneme sahip olan uzun mesafeli elektrikli kamyonlarda hidrojeni çevreci enerji kaynağı olarak kullanmayı hedefliyor.